تبیان، دستیار زندگی
در این سایت فضایی فراهم شده است برای کودکان و نوجوانان که علاوه بر تفریح و سرگرمی به مسائل علمی از طریق بازی، فیلم و غیره نیز بپردازند و همچنین والدین می توانند در ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کشف کودکان و نوجوانان

در این سایت فضایی فراهم شده است برای کودکان و نوجوانان که علاوه بر تفریح و سرگرمی به مسائل علمی از طریق بازی، فیلم و غیره نیز بپردازند و همچنین والدین می توانند در این سایت فعالیت داشته باشند و نظر بدهند.

کشف کودکان و نوجوانان

Discovery kids یک سایت بزرگ است که بچه ها را به تشویق به فعالیت می کند. این سایت شامل بازی های چالش برانگیزو آموزشی است و بچه ها را به سمت کاوش و اکتشاف هدایت می کند.  مقالات موضوعاتی درباره بلایای طبیعی، رشد، ماشین آلات، قاره، فضا و موضوعات بیشتری را پوشش می دهد. این سایت ایده های تعاملی برای ساخت صنایع دستی، طراحی لباس، و تجربه با علم را فراهم می کند. بازی ها مناسب با سن، چالش برانگیز، و آموزشی هستندو دارای پازل ها و معما های آنلاین سرگرم کننده می باشند.

Discovery kids (کشف کودکان و نوجوانان)، یک نام تجاری متعلق به ارتباطات کشف( Discovery Communications) است. شروع آن به عنوان یک بخش تلویزیون در کانال Discovery بود.

اهداف:

- ایجاد فضای مناسب برای کودکان و نوجوانان از لحاظ آموزشی، سرگرمی که خود شامل بخش بازی و فیلم است، می باشد.
- امکان خرید
- آموزش مسائل مهم اجتماعی، علمی و غیره برای کودکان و نوجوانان از طریق بازی و فیلم
- تشویق کودکان و نوجوانان برای اندیشیدن و اکتشاف

کشف کودکان و نوجوانان

در این سایت برای برخی از بازی ها یک نام کاربری و آدرس ایمیل درخواست می کنند. همچنین، این سایت شامل یک لینک برای خرید است و تبلیغات بنر که بیشتر Discovery kids را تبلیغ می کند.

پدر و مادرها و بچه ها هر دو در این سایت به فعالیت کشیده خواهند شد. همچنین، مقالات آموزشی کوتاه مناسب برای کودکان و آموزش آن ها در مورد حقایق کنونی علم وجود دارند.

مثلا: چرا سنجاب دم پر پشت دارد؟ آیا واقعا چتر دریایی نیش می زند؟ عجایب هفت گانه جهان چه هستند؟

خانواده ها می توانند در مورد بازی ها در صفحه سایت صحبت کنند. چه چیزی در مورد بازی ها را دوست داشتید؟ آیا از بازی کردن با آن ها چیزی یاد گرفته اید؟

خانواده ها همچنین در مورد مقاله های آموزشی و فعالیت های خارجی می توانند بحث کنند. خانواده چه زمانی را بیرون از خانه صرف می کنند؟چه مقدار زمان صرف رسانه های دیجیتال می کنند؟

بخش های سایت

1- فیلم:
در این بخش با انتخاب دسته بندی ها می توان فیلم مورد نظر را مشاهده کرد.

2- بازی:
در این بخش یک قسمت دسته بندی که شامل بازی حیوانات، برنامه ها، تعاملی، سرگرمی، پازل، کوییز، بازی مهارتی، دنیای مجازی می شود و با انتخاب هریک از آن ها بازی های مربوطه پیشنهاد می شود.

به طور مثال: نام این بازی Frisbee است که مناسب کودکان می باشد. در ضمن توضیحاتی در مورد بازی در ابتدا داده شده.

3- اکتشافات
این بخش هم شامل دسته بندی هایی از قبیل زمین، علم، حیوانات، ورزش، سلامت، غذا، تاریخ، تعطیلات و غیره می باشد که با انتخاب هر یک بازی های اکتشافی مربوطه معرفی می شود.
به طور مثال در بخش زمین: بازی های مربوط به زمین شناسی مورد توجه قرار گرفته مانند Volcano

4- خرید
5- پدر و مادرها
6- کتاب

در این بخش در مورد فضا که جستجو کنیم کتاب های مختلف مربوطه را معرفی می کند که می توان آن ها را خریداری کرد.

به طور مثال:
Discovery Spaceopedia

عضویت:
عضویت به صورت رایگان انجام می گیرد و کودکان و نوجوانان و همچنین والدین آن ها می توانند از امکانات سایت استفاده کنند.
آدرس: http://discoverykids.com/


بخش پروژه های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری
تنظیم: مریم فروزان کیا