تبیان، دستیار زندگی
برجام و مذاکرات سیاسی شرایط جدیدی را در ایران ایجاد کرد تا اعزام نیروی کار به خارج کشور با تعاملات بهتری صورت پذیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش تعاملات برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور

برجام و مذاکرات سیاسی شرایط جدیدی را در ایران ایجاد کرد تا اعزام نیروی کار به خارج کشور با تعاملات بهتری صورت پذیرد.

بخش اقتصاد تبیان
نیروی کار

محمد اکبرنیا پیش از ظهر امروز در گردهمایی مدیران مراکز مشاوره شغلی و کاریابی های سراسر کشور، اظهار داشت: برجام و مذاکرات سیاسی شرایط جدیدی را در ایران ایجاد کرد تا اعزام نیروی کار به خارج کشور با تعاملات بهتری صورت پذیرد.

وی افزود: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در منطقه و دیگر نقاط جهان امکان افزایش تعاملات کشور در دنیا را فراهم می کند و از طرفی بنگاه های کاریابی بین المللی هم باید علاوه بر دولت به سمت برقراری ارتباطات با دیگر کشورهای پذیرنده نیروی کار حرکت کنند.

این مقام مسئول وزارت کار خاطرنشان کرد: میزان درآمد ارزی نیروی کار ایران در سال 2011 میلادی در خارج از کشور 1.33 میلیارد دلار بود و در سال های تحریم با وجود دشمنی ها بنگاه های کاریابی فعالیت های خود را ادامه دادند.

اکبرنیا با بیان اینکه سال 2013 میلادی 232 میلیون نفر کارگر در کشورهای مختلف جهان اشتغال به کار داشتند، افزود: درآمد کارگران تا سال 2016 پیش بینی می شود به 700 میلیارد دلار برسد.

وی همچنین به موضوع گواهینامه های شغلی اشاره کرد و گفت: در این بخش با همکاری امور بین الملل وزارتخانه امتیازاتی برای کارجویان در خارج از کشور در نظر گرفته شده که بیمه تأمین اجتماعی و معافیت های عوارض خروج از کشور از جمله آنان است.

وی گفت: یکسری دفاتر حمایت از شاغلان و کسانی که قصد اعزام دارند باید توسط بخش خصوصی باید ایجاد شود و دولت از این کار که توسط کاریابی ها می تواند انجام شود، حمایت می کند.


منبع : فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .