تبیان، دستیار زندگی
تجدید چاپ مجموعه داستان های محمد صالح علاء
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجدید چاپ داستان های محمد صالح علاء

چاپ دوم مجموعه داستان «کاپوچینو، کیک پنیر» و چاپ پنجم «اجازه می فرمائید گاهی خواب شما را ببینم» نوشته محمد صالح علاء، منتشر شدند.

داستان های محمد صالح علاء

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه داستان «کاپوچینو، کیک پنیر» شامل داستان ۲۰ داستان به نام های زیر است: نوبت اول بود عاشق می شدم، من سی و هشت بار مرده ام، جلد کتاب جبر من، زمان من باقی است، نان و گل سرخ، مونت پارناس، آگهی تابستانی، برف هر جایی را پیدا کند، می نشیند، دوازده حرف، هوای عاشقی، توت فرنگی های یخ زده، لُپ هموطن، آینه، نقاش بالا، درخت سیب، فردا، کاپوچینو، کیک پنیر، عزیزم لطفاً تهرانی باش، تنها خرمالوی روی درخت و آهوی جان.

در بخشی از داستان «من سی و هشت بار مرده ام» از همین مجموعه می خوانیم: آسمان تهران صاف است. هنوز دوستانم نیامده اند. من تک و تنها در پاتوق نشسته ام. کتاب عقاید یک دلقک هاینریش بل را می خوانم. نوشته: وقت استراحت مردم عادی، وقت کار ما دلقک هاست. با خودکارم زیر این عبارت خط می کشم.

چاپ دوم مجموعه داستان «کاپوچینو، کیک پنیر» در ۱۵۰ صفحه و در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۱۰ هزار تومان از سوی نشر پوینده راهی بازار کتاب شده است.

این ناشر کتاب دیگری را از همین نویسنده بازچاپ کرده است. چاپ پنجم مجموعه داستان «اجازه می فرمائید گاهی خواب شما را ببینم» به تازگی راهی ویترین کتابفروشی ها شده است. نویسنده در  داستان های این مجموعه سعی کرده برخی مسایل و دغدغه های اجتماعی جامعه امروزی و تاثیرات آن را بر افكار و زندگی انسان ها توصیف كند.

«روزی كه من عاشق شدم»، «تابستان جان است»، «جلال آباد»، «از ذائقه ی جغوربغوری تا شرمی گل بهی»، «پشتِ پلك تَر پاییز»، «به حجله رفتن زن بیوه» و «بن بست آینه»، داستان های این مجموعه را شامل می شوند.

در بخشی از داستان «تابستان جان است» می خوانیم: «همه خیال می كنند بعد از بهار خود به خود تابستان است. نمی دانند كه تابستان ها فقط به دعای مادر من می آیند. می آیند تا فصول منجمد ما را آب كنند. پدرم درس نخوانده ولی حرف هایش معنا دارند. تابستان كه می رسد، می خندد و می گوید: «زمستان زیر كرسی، تابستان تندرستی.» من خودم عاشق تابستان ام، یكی چون تابستان بوی پدرم را می دهد. من خودم عاشق تابستان ام، چون از روز اول تابستان دست كم روزی هیجده نوزده ساعت كار می كنم.»

چاپ پنجم مجموعه داستان «اجازه می فرمایید گاهی خواب شما را ببینم؟» در ۷۹ صفحه، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۶۰۰۰ تومان از سوی انتشارات پوینده منتشر شد.


منبع: مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .