تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه بزرگی از مروری بر آثار مهدی سحابی با عنوان ˝نقاشی های دنیای نیمه تمام˝ با حضور و سخنرانی محمود دولت آبادی، ابراهیم حقیقی، حوری اعتصام، رضا کیانیان و بابک احمدی، جمعه 30 بهمن ساعت 16 در آرت سنتر شماره2، افتتاح خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاشی های دنیای نیمه تمام

نمایشگاه بزرگی از مروری بر آثار مهدی سحابی با عنوان ˝نقاشی های دنیای نیمه تمام˝ با حضور و سخنرانی محمود دولت آبادی، ابراهیم حقیقی، حوری اعتصام، رضا کیانیان و بابک احمدی، جمعه 30 بهمن ساعت 16 در آرت سنتر شماره2، افتتاح خواهد شد.

بخش هنری تبیان
مهدی سحابی

در این نمایشگاه که مروری بر دوره های مختلف کاری مهدی سحابی دارد، بیش از 50 اثر از جمله آثار عکاسی، حجم و نقاشی (صورتک ها، پرسنلی فوری، ماشین تصادفی، یادگاری، دیوار نویسی و ....) به نمایش در خواهد آمد. به نمایش گذاشته خواهد شد. به گفته وحید ملک، مدیر مجموعه گالری های آرت سنتر، این نمایشگاه در ادامه سلسله نمایشگاه های مروری بر آثار پیشگامان هنر نوین ایران تدارک دیده شده است.
مهدی سحابی، نقاش هنرمند، نویسنده و مترجم توانای ایران، در زمانی که اوج قابلیت های خود را تجربه می کرد در مرگی نابهنگام در 65 سالگی در پاریس درگذشت. سحابی که متولد 1323 در شهر قزوین بود در کنار هنر نقاشی خود، از مترجمان توانایی محسوب می شد که بسیاری از نویسندگان بزرگ غرب را در ایران شناساند و یا به کار آن ها در بازگرداندن آثارشان به زبان فارسی حیاتی دوباره بخشید؛ سیلونه، سلین، سیمون دوبووار، کالوینو و فوئنتس از این جمله بودند. اما شاهکار او بی تردید بازگردان رمان عظیم مارسل پروست، "در جستجوی زمان از دست رفته" بود.
سحابی همان گونه که در نویسندگی به موفقیتی شایان دست یافت؛ در نقاشی، مجسمه سازی و عکاسی نیز دستی چیره و اندیشه ای پویا داشت. نقاشی های سحابی مانند کتاب رمانش "پیچک باغ کاغذی"، آکنده از پیچیدگی های ذهنی و البته عظمت و شکوه توانایی قلمش است.
در افتتاحیه این نمایشگاه، در کنار حضور مسئولان و بزرگان فرهنگ و هنر ایران، حوری اعتصام نویسنده کتاب "گفت وگو با مهدی سحابی" که توسط انتشارات مرکز منتشر شده است، این کتاب را برای علاقه مندان امضا خواهد کرد. همچنین فیلمی نیز مانند دیگر برنامه های بزرگداشت پیشگامان هنر معاصر ایران درباره مهدی سحابی و آثار او توسط محمد حمزه ای ساخته شده است که در افتتاحیه نمایشگاه پخش خواهد شد.
مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از ساعت 16 تا 21 ادامه خواهد داشت.
گفتنی است، این نمایشگاه تا 12 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار همه روزه از ساعت 12 تا 21 به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره 147، باغ انجمن خوشنویسان ایران مراجعه کنند.



منبع: آرت سنتر