تبیان، دستیار زندگی
یک نقاش از بلیت مترو برای ترسیم چهره مترو سواران استفاده کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهره مترو سواران از دید یک نقاش

یک نقاش از بلیت مترو برای ترسیم چهره مترو سواران استفاده کرده است.

بخش هنری تبیان
چهره مترو سواران

هنر معاصر سالهاست تلاش می کند به سطح جامعه بیاید و با عموم مردم در ارتباط باشد. این هنر از هر متریالی برای گفتمان هنری خود استفاده می کند و تلاش دارد که به اشیایی که مردم با آن سرکار دارند جلوه ای دیگر ببخشد تا مردمان را به نگاه کردن متفاوت به اشیا ترغیب کند.
هانی نجم هنرمند جوان علاقه خاصی به نقاشی بر اشیا دور ریختی دارد او در آثارش به شهروندان بسیار توجه می کند و آنها را سوار بر اتوبوس و مترو نقاشی می کند. این هنرمند دو کتاب "سیاه قلم های هانی نجم" که بر اساس پرتره هایی از شخصیت های درجه سه رجال دوره قاجار تا دوره معاصر را با ماژیك کار کرده؛ همچنین كتاب "نزدیك اما دور" او هم مجموعه ای از طراحی ها و نقاشی هایش از اتوبوس ها و آدم هاست.

نجم در هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر اثری ارائه کرده که از تعداد زیادی بلیت مترو که این هنرمند بر روی آنها تصویر پرتره هایی را به شکل تجریدی ترسیم کرده؛ به نمایش گذاشته است. چیدمان این آثار در یک قاب مخاطبان این اثر را به یاد لحظه هایی می اندازد که در محیط تنگ و شلوغ قطارهای مترو در کنار هم ایستاده اند و هر کدام روایت و داستان های خود را دارند.

هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر این روزها در حالی نمایشگاه آثار خود را در برابر دید علاقمندان به هنر قرار داده که متفاوت تر از دوره های گذشته نگاه خود را به هنر معاصر و مفهومی اختصاص داده است.
برای دیدن آثار هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می توانید همه روزه تا 17 اسفندماه به موسسه فرهنگی هنری صبا در خیایان ولیعصر، نرسیده به چهارراه طالقانی، جنب ساختمان فرهنگستان هنر مراجعه کنید.



منبع: هنرآنلاین