تبیان، دستیار زندگی
قطعه فانتزی برای ارکستر و سنتور و آکاردئون به آهنگ سازی علیرضا متوسلی در مسابقه آهنگ سازی Celebrate Asia برگزیده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخشش آهنگ ساز ایرانی در سیاتل

قطعه فانتزی برای ارکستر و سنتور و آکاردئون به آهنگ سازی علیرضا متوسلی در مسابقه آهنگ سازی  Celebrate Asia برگزیده شد.

بخش هنری تبیان
علیرضا متوسلی


این مسابقه سپتامبر ٢٠١٥ در سیاتل آمریکا برگزار و قطعه «فانتزی برای ارکستر بزرگ و سنتور و آکاردئون» متوسلی به عنوان اثر برگزیده شناخته شد. حال به تصمیم شورای برگزار کننده مسابقه، قرار است این قطعه ٣١ ژانویه ٢٠١٦ (١١ بهمن) در تالار بنابرویا سیاتل به همراه دو سولیست اجرا شود.
این قطعه شامل دو سولیست سنتور و آکاردئون است. نوازنده سنتور آنجلی جاشی از هند و نوازنده آکاردئون مرل آلن سندرز از آمریکا هستند. همچنین جیندونگ کای رهبری این کنسرت را بر عهده خواهد داشت. علیرضا متوسلی، فارغ التحصیل رشته موسیقی گرایش رهبری ارکستر، هم اکنون به عنوان نوازنده فاگوت و آهنگ ساز با ارکستر سمفونیک تهران و سمفونیک صدا و سیما همکاری دارد.
این آهنگ ساز ایرانی شخصا از سوی لودویگ مارلوت، مدیر هنری ارکستر سیاتل سیمفونی موردتقدیر و تحسین قرار گرفته و طبق صحبت های انجام شده برای اجرای دوباره این اثر در آوریل ٢٠١٦ انتخاب شده است.
ارکستر سیاتل سیمفونی واقع در شهر سیاتل ایالت واشنگتن یکی از بزرگ ترین و معتبرترین ارکستر های آمریکا و همچنین در بین رده بندی سطح ارکسترهای دنیا از جایگاه بالایی برخوردار است. جیندونگ کای رهبر این ارکستر فارغ التحصیل رهبری ارکستر از دانشگاه استنفورد و استاد دانشگاه استنفورد و نیوانگلند تاکنون ارکستر های متعددی را در سراسر جهان رهبری کرده است.


منبع:شرق