تبیان، دستیار زندگی
هم زمان با ۳۷ بهار آزادی در روز ۲۲ بهمن ماه ایران اسلامی مجاهد دیگری از خیل مدافعان ۸ سال دفاع مقدس را نثار دفاع از حرم کرد، در پی این شهادت ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پی شهادت مدافع حرم سردار شهید حاج رضا فرزانه بیانیه ای صادر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرزانه ای از لشکر ۲۷

به یاد مدافع حرم سردار شهید حاج رضا فرزانه.

هم زمان با ۳۷ بهار آزادی در روز ۲۲ بهمن ماه ایران اسلامی مجاهد دیگری از خیل مدافعان ۸ سال دفاع مقدس را نثار دفاع از حرم کرد، در پی این شهادت ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پی شهادت مدافع حرم سردار شهید حاج رضا فرزانه بیانیه ای صادر کرد.

فرآوری: سامیه امینی - بخش فرهنگ پایداری تبیان
شهید رضا فرزانه

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم رب الشهدا والصدیقین
«مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا»
شهادت معامله انسان های هوشیار با خداوند است. ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی
روح بلند سردار رشید اسلام، یادگار سال های عشق و حماسه دفاع مقدس و فرمانده صادق و دلسوز عرصه های جهاد و ایثار و شهادت در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام با تأسی بر سیّد و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام قرین انوار پرمهر الهی گشت و با شهادت مظلومانه اش به آرزوی دیرینه ای که سال ها انتظارش را می کشید رسید.
کسوت پرافتخار خادمی شهدا در راهیان نور و فرماندهی قرارگاه مشترک راهیان نور، در مناطق عملیاتی، موجب زنده ماندن تعلّق به شهدا و خدمت به اهل بیت علیهم السلام بود که عاشقانه در آن، طی مسیر کرد تا دعای دوستانِ شهیدش، او را به سرمنزل مقصود و حریم امن دفاع از خاندان عصمت و طهارت برساند.

شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت 40 روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست

سردار حاج رضا فرزانه، پس از فراغت از فرماندهی لشکر عملیاتی حضرت محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) با حفظ و افزایش روحیه معنوی و مادی اش، عطش همراهی با امام زمان (عج) و پیروی از رهبر و امام فرزانه اش را همواره در سینه اش داشت. سرانجام در دهه پرمهر فجر انقلاب در جوار حریم عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (س) به دست دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شربت شیرین شهادت را نوشید تا با تزریق خون پاک و مطهرش در شریان پُر از رویش راهیان نور و خادمین شهدا بر بالندگی حرکت عظیم فرهنگی انقلاب و گفتمان تمدّن عظیم اسلامی افزوده شود.
ستاد مرکزی راهیان نور کشور شهادت این شهید کربلایی را محضر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای عزیز، ملت بزرگ ایران اسلامی، رزمندگان، بسیجیان، هم رزمان، خانواده و بستگان شهید تبریک و تسلیت و از خداوند متعال برای کلیه مصیبت دیدگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت می نماید؛ از خدای منان می خواهیم که روح، ریحان، جنات رضوان، رحمت، غفران الهی و حشر با اولیای اطهر محمد (ص) و آل محمد (ص) را نصیب آن شهید والامقام بگرداند.

فرزانه ای از لشکر ۲۷

رضا فرزانه از فرماندهان لشکر عملیاتی 27 محمد رسول الله (ص) تهران به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست. سردار رضا فرزانه متولد سال 1343 و از فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) بود که داوطلبانه راهی سوریه شد و در روز پنج شنبه 22 بهمن ماه 94 طی عملیات مستشاری توسط تروریست های تکفیری به شهادت رسید.
شهید فرزانه متولد تهران بود که بعد از گذشت 40 روز حضور داوطلبانه در سوریه به کاروان شهدای مدافع حرم پیوست.
وی بعد از بازنشستگی در ستاد مرکزی راهیان نور به انجام فعالیت های مختلف و تأثیرگذاری پرداخت. شهید فرزانه معاون بازرسی ستاد مرکزی راهیان نور و فرمانده قرارگاه مشترک راهیان نور بود.

شهید رضا فرزانه

دیوانه ای در غم فرزانه ای

محمدرضا ترکی شعری را به این شهید گران قدر تقدیم کرده است. متن نوشته و شعر ایشان بدین قرار است:
بر شانه ات ستاره شب بوسه می زند
بر داغ ما دوباره لهب بوسه می زند

روی زمین معرکه افتاده ای و باد
بر گیسوان تو به ادب بوسه می زند

عطر تو را به کرب و بلا می برد نسیم
وقتی به خاک سرخ حلب بوسه می زند

تو مثل آفتاب بلندی که هر غروب
بر شانه شکسته شب بوسه می زند

پیشانی ات نشسته به خون هم به روی خاک
بر آستان حضرت رب بوسه می زند

بر جاده ای که گام نهادند عاشقان
همواره گام های طلب بوسه می زند

سردار پرصلابت میدان! هنوز خصم
بر عزم و رزم تو به عجب بوسه می زند

امشب دلم گرفته طرز نگاه توست
اشکی روان به گونه و لب بوسه می زند

دیوانه ای که در غم فرزانه ای نشست
مهتاب را به تاب و به تب بوسه می زند...


منابع: تسنیم، تابناک، ستاد مرکزی راهیان نور کشور