تبیان، دستیار زندگی
مولاوردی: مهم ترین مانع مشارکت زنان ساختارهای ذهنی و عینی جامعه است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مولاوردی: مهم ترین مانع مشارکت زنان ساختارهای ذهنی و عینی جامعه است

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، شهیندخت مولاوردی روز دوشنبه در چهاردهمین جلسه شورای مشاورین دولت در امور زنان و خانواده گفت: از دیگر موانع مشارکت زنان در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به موضوع ساختار سیاسی جامعه برمی گردد که این بحث نیازمند بازبینی است.
وی تاکید کرد: موانع مشارکت سیاسی باید برطرف شود و مشاهده می شود که مشکل ساختارهای ذهنی و عینی جامعه بیشتر از ساختارهای سیاسی است و رفع اینها زمان بر است.
وی اظهارداشت: البته بخشی از این مشکلات به بانوان برمی گردد که باید تغییر اساسی در خود ایجاد کنند و ما تلاش می کنیم تا این تغییرات به وجود آید.
مولاوردی ادامه داد: امیدواریم با جلب مشارکت نیمی از سرمایه اجتماعی کشور بتوانیم در توسعه متوازن جامعه و تحقق سیاست های کلی نظام گام برداریم چرا که بدون مشارکت زنان نمی توانیم در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.
وی همچنین یکی از مطالبات جدی جامعه را عدالت جنسیتی عنوان کرد و گفت: مطالبه ما این است که روزی برسد که معاونت زنان و دفاتر امور زنان نداشته باشیم و روزی را شاهد باشیم که عدالت جنسیتی محقق شده باشد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: به منظور تحقق رویکرد عدالت جنسیتی در برنامه ششم نیز این موضوع نیز از سوی معاونت زنان ارائه شده است.
مولاوردی با اشاره به تقدیم برنامه ششم توسعه به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش های زیادی انجام داده ایم که حتما به حوزه زنان در این برنامه توجه شود که به پیشنهاد ما با اعمال رویکرد عدالت جنسیتی دربرنامه ششم توسعه توجه شد.
وی ادامه داد: منظور ما از مطرح شدن این رویکرد، ایجاد تعادل و توازن جنسیتی است و باید در طرح ها و سیاست های خودشان این موضوع را اعمال کنند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما انتظار داریم ملاحظات جنسیتی در این برنامه لحاظ شود، گفت: امیدواریم این لایحه در مجلس با کمترین مخالفت به تصویب برسد.
وی در ادامه در خصوص تصویب کلیات لایحه کاهش ساعت کار زنان با شرابط خاص نیز خاطرنشان کرد: در مجلس تغییراتی روی این لایحه انجام شد که اکنون کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی و تغییرات این لایحه است که امیداوریم این لایحه به زودی به تصویب برسد.
مولاوردی به گزارش مجمع جهان اقتصاد در سال 2015 در خصوص تفاوت شکاف جنسیتی کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: براساس این گزارش ایران از بین 150 کشور رتبه 145 در کنار کشورهایی همچون سودان، چاد و سوریه را داشت.
وی تصریح کرد: ما حتی در حوزه آموزش و بهداشت که همیشه مفتخر هستیم پیشرفت هایی در این زمینه داشته ایم، در حال نزول رتبه هستیم.
وی به نبود آمار در برخی از شاخص های کشور اشاره کرد و افزود: امیدواریم با تلاش جدی جهت ارتقای این شاخص ها، به جایگاه ایران کمک شود.
مولاوردی همچنین به تبدیل خانواده ها به دوفضایی اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده های ما دوفضایی شده و فضای مجازی در حال جایگزینی برای فضاهای واقعی است که در این زمینه وزارت ارتباطات می تواند به ما کمک کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به پیروزی و موفقیت ایران در برجام و برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز کشور اشاره کرد و گفت: این پیروزی و موفقیت مدیون درایت رهبر معظم انقلاب، تلاش رئیس جمهوری و اعضای تیم مذاکره هسته ای و صبوری و نجابت ملت ایران است و اکنون مردم ایران با امید و اعتماد به دولت منتخب برای اجرای این برنامه مهم آماده هستند.
مولاوردی ادامه داد: همچنین پروژه ایران هراسی با مشکل مواجه شد و تمامی قطعنامه هایی که توسط شورای امنیت علیه کشورمان صادر شد، لغو کرد و امیدواریم پس از لغو تحریم ها شرایط مطلوبی برای کشور فراهم شود.
وی در ادامه به استقبال برای ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: بانوان نیز با اعتماد به نفس بالا برای ثبت نام در این انتخابات وارد عرصه شدند البته در مراحل بعدی بسیاری از این بانوان با عدم احراز صلاحیت و عدم صلاحیت مواجه شدند که امیدواریم در چند روز باقیمانده تعداد دیگری از این افراد هب عرصه انتخاباتی برگردند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ابراز امیدواری کرد: یک مجلس همدل با دولت و همزبان با ملت داشته باشیم.
چهاردهمین جلسه شورای مشاورین دولت در امور زنان و خانواده امروز - دوشنبه - با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان وخانواده ریاست جمهوری و مشاوران و مدیران امور بانوان وزارتخانه و دستگاه های اجرایی در محل وزارت ارتباطات برگزار شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.