تبیان، دستیار زندگی
جامعه مسلمان باید توجه ویژه ای به کتاب و کتابخوانی داشته باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جامعه مسلمان باید توجه ویژه ای به کتاب و کتابخوانی داشته باشد

www.irna.ir

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز یکشنبه در آیین افتتاح سیصد و سومین نمایشگاه کتاب استانی و هفدهمین نمایشگاه کتاب بزرگ سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: نمایشگاه کتاب برای بخش ایمانی دین اسلام پدیده ای نو ظهور نیست، زیرا امت اسلامی حیات خود را به کتاب وابسته می داند.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: مشروعیت و حقانیت دین مبین اسلام به کتاب وابسته است و امکان جدایی این آیین الهی از آن وجود ندارد.
آیت الله سلیمانی افزود: برپایی نمایشگاه کتاب می تواند نوعی یادآوری باشد که سبب دوستی بیشتر با کتاب و کتابخوانی می شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: صاحب نظران در زمان غیبت هیچ دلیلی جز قرآن به عنوان کتاب آسمانی مسلمانان برای اثبات اسلام ندارند.
آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: هیچ سنتی در دین مبین اسلام پذیرفتنی نیست مگر از کتاب قرآن برگرفته شده باشد.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز گفت: دستاوردهای گذشته، اکنون و آینده بشر توسط کتاب حاصل شده است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: قرآن مجید به عنوان کتاب دینی مسلمانان به دلیل جامع بودن «ام الکتاب» نیز نامیده می شود.
وی بیان کرد: کتاب قرآن بالاترین معارف را در خود جای داده و پدیده ای بی مانند است زیرا در کتاب های آیین های قبل از آن تحریف های زیادی شده است.
امام جمعه مسجد مکی زاهدان ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران برگزاری نمایشگاه های متعدد کتاب است که سبب رشد میزان مطالعه در جامعه می شود.
مولوی اسماعیل زهی تصریح کرد: باید برای تشویق مردم به کتابخوانی بیشتر تلاش کرد.
هفدهمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان از امروز با حضور شماری از مسئولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی زاهدان گشایش یافت.
در این آیین بهترین کتابها و ناشران سال استان سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف معرفی و از نویسندگان تقدیر شد.
450 ناشر از امروز یکشنبه به مدت یک هفته بیش از 50 هزار عنوان کتاب خود را در 250 غرفه مستقر در 2 سرسرای اصلی و جنبی دائمی نمایشگاههای زاهدان به معرض دید علاقه مندان می گذارند.
همچنین کتابهای این نمایشگاه با 30 درصد تخفیف که 20 درصد آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 10 درصد توسط ناشران لحاظ شده ارائه می شود.
7311 /8005 /6081


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .