تبیان، دستیار زندگی
بیست وهفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیست وهفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان برگزار می شود

www.irna.ir

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا حجت الاسلام احمد راهداری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش علمی تحقیقی با حضور رئیس مجمع علمای لبنان، نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و شماری از مسئولان دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیان شیعه و سنی برگزار می شود.
وی افزود: شرکت کنندگان در این همایش به مدت سه روز در قالب کمیسیون های فقهی و کلامی، اجتماعی و بانوان به بحث و تبادل نظر می پردازند.
وی ادامه داد: کمیسیون فقهی و کلامی با زیر شاخه های حرمت تکفیر اهل قبله، جایگاه تقلید از منظر اسلام، عملیات انتحاری و حرمت دماء و اعراض مسلمانان، شباهت های اعتقادی و علمی جریان های تکفیری با خوارج و کمیسیون اجتماعی با زیر شاخه های اصول و روابط اجتماعی مسلمانان با یکدیگر، اصول و روابط اجتماعی مسلمانان با غیر مسلمانان، آسیب ها و موانع روابط اجتماعی مسلمانان با یکدیگر برگزار می شود.
وی نقد عملکرد گروههای تکفیری در روابط مسلمانان با یکدیگر، تاثیر عملکرد گروههای تکفیری در اسلام گریزی و اسلام ستیزی را از دیگر زیرشاخه های کمیسیون اجتماعی دانست و گفت: نشست های کمیسیون بانوان نیز در 2 بخش عوامل تحکیم و تخریب نهاد خانواده انجام خواهد شد.
دبیر بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: مهمانان امسال این همایش علاوه بر علما و روحانیان تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان از استان های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان، کردستان، تهران و قم نیز هستند.
حجت الاسلام راهداری گفت: علمای دینی تسنن و تشیع با شرکت در همایش های علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به گفتمان علمی می پردازند و بسیاری از ابهامات و شبهاتی که از گذشته برایشان وجود داشت را مطرح می کنند.
وی تصریح کرد: از مجموع 227 مقاله رسیده به سه کمیسیون فقهی و کلامی، اجتماعی و بانوان در این همایش حدود 45 مقاله پذیرفته شده است.
دبیر بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: نتایج نشست های مختلف تخصصی برگزار شده در این همایش می تواند زمینه ساز تبادل نظر بهتر علمای شیعه و اهل سنت باشد.
حجت الاسلام راهداری بیان کرد: این گونه همایش ها ایده های باطل و افراطی که برخی از مکاتب به وجود آورده اند را از بین می برد و یک مکتب خالص که بشریت دوستدار آن است را ارائه می دهد.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .