تبیان، دستیار زندگی
تشییع باشکوه پیکر مرحوم آیت الله تاشی در شاهرود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشییع باشکوه پیکر مرحوم آیت الله تاشی در شاهرود

تشییع

به گزارش تبیان به گزارش خبرنگار ایرنا ، صبح روز دوشنبه ، بسیاری از علاقمندان به فقاهت و روحانیت از اقشار مختلف ،تشییع پیکر این عالم وارسته را از مسجد قرآن شاهرود آغاز کردند.
پپس از برگزاری نماز میت به امامت آیت الله اشرفی ، پیکر آن مرحوم تا میدان امام خمینی شاهرود تشییع و در جوار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.
در آیین تشییع پیکر مرحوم آیت الله تاشی علاوه بر مردم عزادار شاهرود، مسوولان کشوری و لشکری نیز حضور داشتند.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان ، امام جمعه شاهرود و ائمه جمعه دیگر شهر های شهرستان شاهرود، معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود ،جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان ادارات شاهرود از جمله شرکت کنندگان در این آیین بودند .
دادستان ، رئیس دادگستری و کارکنان حوزه قضایی شاهرود ،بسطام و میامی نیز در تشییع پیکر رئیس اسبق دادگستری شاهرود شرکت کرده بودند.
آیت الله تاشی شاهرودی در سال 1310 در روستای تاش شاهرود دبده به جهان گشود واز محضر علمای بزرگ جهان تشیع در حوزه های علمیه شاهرود، مشهد و نجف استفاده کرد و به درجه اجنهاد نایل گردید.
آن مرحوم در محضر اساتیدی چون امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی، آیت الله العظمی خویی، آیت الله العظمی زنجانی و آیت الله حلی تلمذ کرده بود.
آیت الله تاشی پس از گذران دوران تحصیل به شاهرود برگشته و در هدایت مبارزه مردم با رژیم ستم شاهی نقش مهمی را ایفا کرد، و پس ازپیروزی انقلاب اسلامی مسئولیت دادگستری این شهر را برعهده گرفت.
آیت الله تاشی سالها امام جمعه موقت شاهرود نیز بوده است.
7358/6167


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .