تبیان، دستیار زندگی
مسابقات قوی ترین مردان جهان محراب فاطمی گفت: برای دفاع از نام و جایگاه ورزشی كشورم ، از جان مایه می گذارم. محراب فاطمی قویترین مرد ایران در 5 سال گذشته ، عازم كشور فنلاند است تا برای اولین بار یك آسیایی در رقابتهای قویترین م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فاطمی ، اولین شركت كننده آسیایی در مسابقات قوی ترین مردان جهان

محراب فاطمی گفت: برای دفاع از نام و جایگاه ورزشی كشورم ، از جان مایه می گذارم. محراب فاطمی قویترین مرد ایران در 5 سال گذشته ، عازم كشور فنلاند است تا برای اولین بار یك آسیایی در رقابتهای قویترین مردان جهان حضور یابد ، وی در گفت و گویی با سرویس وزنه برداری خبرگزاری ورزش ایران ( ایپنا) گفت: بسیار خوشحالم كه برای اولین بار در تاریخ برگزاری این رقابت ها ، یك نفر از كشور ایران و به نمایندگی از قاره آسیا در این میدان حضور می یابد و مطمئن باشید برای افتخار آفرینی و دفاع از جایگاه ورزش كشورم از هیچ تلاشی فرو گذار نخواهم كرد.

وی ادامه داد: رقابت های قویترین مردان جهان همه ساله در یكی از كشورهای اروپایی برگزار می شود و در رقابت های امسال نیز 13 نفر از قویترین مردان جهان كه اكثراً از قاره آمریكا می باشند شركت كرده اند و همگی تجربه كافی برای حضور در این میدان را دارند. من نیز از هنگامی كه احتمال حضورم در این میدان حتمی شد تمرینات بسیار سنگین و فشرده ای را آغاز كردم و در حال حاضر از نظر روحی نیز آمادگی شركت در این میدان را دارم. فاطمی در مورد تمرینات و نحوه گزینش خود به عنوان نماینده ایران بیان كرد: با صحبت هایی كه مسئولین فدراسیون وزنه برداری با فدراسیون جهانی داشتند و با توجه به اینكه ورزشكاران كشور ما در مسابقات پاورلیفتینگ  ، افتخارات زیادی به دست آورده اند قرار شد یك نفر از ایران به نمایندگی از قاره آسیا نیز در این رقابت ها حضور یابد كه با اعلام فدراسیون ، حدود 60 نفر برای تست گیری ثبت نام كردند و در پایان از بین من و حسین فاطمی برادرم و محسن قراتی ، من به عنوان ملی پوش و نماینده یراق برگزیده شدم و تمرینات را حدود یك ماه است كه در اردوی اختصاصی و زیر نظر خودنگار ،  مربی زحمت كش پاورلیفتینگ شروع كرده ام و فكر می كنم كه به 80% آمادگی لازم رسیده باشم.

وی در مورد سطح مسابقات قویترین مردان جهان و مراحل آن تصریح كرد: مسابقات قویترین مردان جهان از سطح كیفی بسیار بالایی برخوردار است و سنگین ترین مراحل را برای آن برگزیده اند كه با توجه به شنیده ها و فیلم هایی كه از این مسابقات مشاهده كرده ام باید 7 مرحله كشیدن تریلی 16 تنی ، بلند كردن گوی های 100- 120- 140- 160- 180 كیلو گرمی ، گرداندن دور گردون ( آسیاب سنگی ) كه حدود 400 كیلوگرم وزن دارد ، بلند كردن كنده درخت به وزن 120 كیلوگرم روی سر ، بلند كردن پشت اتومبیل كه حدود 350 كیلوگرم وزن دارد ، بلند كردن یك طرف اتومبیل و نگاه داشتن آن در مدت زمان طولانی  ، پرتاب سنگی 100 كیلویی پشت به دیوار 5/2 متری را پشت سر بگذارم كه البته این مسابقات را در سطحی تقریباً پایین تر در خود ایران داشته ام.