تبیان، دستیار زندگی
شاید برای بسیاری از اهالی فوتبال این سوال به وجود آمده که چرا پرسپولیس تا این حد علاقه دارد قرارداد برانکو را تمدید کند.گویا پرسپولیسی ها مطلع شدند در پایان لیگ جاری یک رقیب بسیار جدی برای سرمربی تیم شان پیدا می شود.اگرچه پرسپولیس این روزها چشم نوازترین
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشت پرده درخواست تمدید قرارداد برانکو

شاید برای بسیاری از اهالی  فوتبال این سوال به وجود آمده که چرا پرسپولیس تا این حد علاقه دارد قرارداد برانکو را تمدید کند.گویا پرسپولیسی ها مطلع شدند در پایان لیگ جاری یک رقیب بسیار جدی برای سرمربی تیم شان پیدا می شود.اگرچه پرسپولیس این روزها چشم نوازترین بازی های لیگ پانزدهم را انجام می دهد و تیم برانکو پله پله در حال بالا کشیدن خودش برای تصاحب عنوان قهرمانی است اما کمتر پیش آمده که در هفته هجدهم ناگهان بحث تمدید قرار داد یک مربی خارجی مطرح شود.

باربد بهداد - بخش ورزشی تبیان
برانکو

در این مورد جعفر کاشانی به عنوان رئیس هیات مدیره قرمزها در مصاحبه ای اعتراف کرد او به هیچ وجه در جریان این موضوع نیست و اصلا در هیات مدیره چنین بحثی تا به حال صورت نپذیرفته است. اما چه کسی این خبر را منتشر ساخت و اصولا کدام مدیر پرسپولیس می خواهد از حالا قرارداد برانکو را تمدید کند؟ پیگیری ها نشان داد که پای علی اکبر طاهری سرپرست قرمزها در میان است. وزارت ورزش و جوانان بارها اعلام کرده از برانکو راضی است و او از معدود مربیان خارجی است که هم قیمتش به صرفه است و هم کارنامه قابل دفاعی  دارد. علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال هم سال قبل پیش برای مقابله با کی روش به در نخستین دیدار رو در رو به او گفته بود که برانکو در دوره قبل کارنامه بهتری نسبت به وی داشته است.اصلا همین اظهارنظر بود که جرقه اختلاف شدیدی کی روش و اسدی را زد.
اما چرا حالا طاهری به صرافت افتاده تا قبل از پایان فصل، ماندن برانکو را قطعی کند؟سرپرست قرمزها متوجه شده که مسئولان سپاهان برای فصل بعد برنامه جامعی را برای بازسازی در نظر گرفتند و نکته جالب اینکه اکثر اعضای هیئت مدیره این تیم به صورت مخفیانه خواهان جذب برانکو شدند. پیش از این هم در بعضی از سایت های نزدیک به سپاهان به صورت جسته و گریخته عنوان شده بود سپاهان قصد جذب برانکو را به جای فرکی دارد. اما مشخص بود پرسپولیس به هیچ قیمتی سرمربی اش را از دست نمی دهد. اما اگر کار به پایان فصل برسد شاید قیمت ارائه شده از سوی سپاهان موجب شود که پرسپولیس برای حفظ برانکو مجبور شود دو برابر قیمت فعلی به او بپردازد.
از این رو علی اکبر طاهری که به موفقیت تیمش در پایان فصل ایمان دارد، بدون مشورت با هیات مدیره با مدیر برنامه های برانکو صحبت کرده و خواستار امضای قرارداد تا پایان لیگ شانزدهم شده است. هواداران پرسپولیس با توجه به کیفیت بازی های تیم شان حسابی از سرمربی تیم راضی هستند و حتی در صورت عدم قهرمانی پرسپولیس، آنها مخالفتی با ماندن این مربی ندارند. همانطور که هیچکس در پایان لیگ ششم دوست نداشت دنیزلی از پرسپولیس برود.
شاید در طول چند هفته آینده که پرسپولیس با ادامه این روند صدرنشین لیگ پانزدهم شود، مقدمات تمدید قرارداد بهتر مهیا شود و دیگر منتقدانی مثل پیوس و درخشان که همواره مخالف حضور مربی خارجی هستند، لب به اعتراض نگشایند.
از سوی دیگر از برانکو به عنوان نخستین آلترناتیو کارلوس کی روش یاد می شود و در صورت قطع همکاری این مربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال که پس از جدایی کفاشیان احتمالش دو چندان می شود، پرسپولیس نمی خواهد به همین سادگی سرمربی موفقش را از دست بدهد. از این رو باید به علی اکبر طاهری حق داد که بدون مشورت با هیات مدیره به فکر آینده تیمش است. از دست دادن برانکو با فرض اینکه پرسپولیس حتی اگر قهرمان لیگ نشود، برای این تیم یک شکست محسوب می شود.