تبیان، دستیار زندگی
نگاه پلیس به مجموعه های گردشگری، فرهنگی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاه پلیس به مجموعه‌های گردشگری، فرهنگی است

پلیس

به گزارش تبیان به نقل از  خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی گیلان در نشست مشترک با تشکل‌های گردشگری گیلان که عصر امروز(26 بهمن) در هتل کادوس رشت برگزار شد، اظهار کرد: افتخار پلیس این است که خدمتگذار مردم باشد و برای اقشار مختلف امنیت را برقرار کند.

وی با بیان اینکه از حوزه‌های فعالیت پلیس صنعت گردشگری است، گفت: نگاه پلیس به مجموعه‌های گردشگری نگاه فرهنگی است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان اضافه کرد: اعتقاد داریم تلاشگران عرصه گردشگری به‌ دنبال کسب روزی حلال هستند و تلاش آنها تنها به نتایج اقتصادی منجر نمی‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: اعتقاد داریم فعالان صنعت گردشگری برای شئونات اسلامی و فرهنگ غنی مردم گیلان ارزش قائل هستند.

میرحیدری به نقش صنعت گردشگری در اقتصاد جامعه اشاره کرد و یادآور شد: اگر چرخ اقتصادی فعالان حوزه گردشگری بچرخد چرخ مجموعه‌های اقتصادی دیگر هم خواهد چرخید.

وی در ادامه هدف پلیس را تامین امنیت اجتماعی، اعتقادی، اقتصادی و اخلاقی دانست و گفت: تامین امنیت اخلاقی از مهمترین مطالبات مردم از پلیس است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تاکید کرد: باید به همه زوایای جامعه توجه داشته باشیم تا نارضایتی ایجاد نشود و حریم و خطوط قرمز اخلاقی و اجتماعی رعایت شود.

وی با بیان اینکه پلیس به دنبال عملکرد سلیقه‌ای یا توام با تنگ نظری و سختگیری نیست، گفت: برخورد غیراصولی در حوزه‌های مختلف باعث ورشکستگی، عدم موفقیت و بروز مشکلات اجتماعی می‌شود.

میرحیدری با اشاره به ضرورت رعایت مقررات، گفت: باید خود را با ضوابط تطبیق دهیم و نه همکاران پلیس سختگیری داشته باشند و نه اینکه از طرف فعالان گردشگری بی‌توجهی نسبت به مقررات صورت گیرد.

وی با اشاره به تورهای گردشگری که از خارج استان به گیلان سفر می‌کنند، گفت: تیم مشترکی متشکل از پلیس راه، پلیس اطلاعات و میراث فرهنگی تشکیل شود تا از ورود تورهای گردشگری که شئونات اسلامی و اجتماعی را رعایت نمی‌کنند از بدو ورود به گیلان جلوگیری شود.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: معنا ندارد تورهای مختلط از خارج استان به گیلان سفر کنند، حیثیت استان را خدشه دار کرده و فعالیت تورهای گیلانی را کساد کنند.

وی اعلام کرد: به هر میزانی که زمینه فعالیت مثبت فراهم شود به نفع جامعه است.

میرحیدری از اجرای طرح تعالی رفتار در ساختار پلیس خبر داد و گفت: برخورد غیرقانونی حتی با کسی که مجرم باشد پذیرفته نیست.

وی خواستار ساماندهی مسافرکاشانه‌ها شد و گفت: عدم ساماندهی مسافر کاشانه‌ها در آینده مشکل ساز خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس به دنبال رونق دادن بازار کار فعالان گردشگری است، گفت: هر جایی که امنیت حاصل شود کثرت مراجعه و تقاضا بالا می‌رود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .