تبیان، دستیار زندگی
عدم دریافت عوارض برای نوسازی بافت فرسوده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عدم دریافت عوارض برای نوسازی بافت فرسوده

خبرگزاری

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار اجتماعی شبستان، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: مجلس تصویب کرده بود برای بازسازی و نوسازی بافت فرسوده 50 درصد عوارض دریافت نشود این در حالی است که در حال حاضر شهرداری تهران 100 درصد عوارض نوسازی بافت فرسوده را دریافت نمی کند.

چمران افزود: بازنگری بافت فرسوده انجام شده است و این طرح به شورای عالی شهرسازی جهت بررسی و تایید نهایی ارسال شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پارکینگ در حال حاضر به یک پارادوکس تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: سیاست طرح جامع و طرح تفصیلی مبنی بر این است که هیچ واحد مسکونی بدون پارکینگ احداث نشود.

چمران با بیان اینکه درآمدی که از محل جرایم راهنمایی و رانندگی اخذ می شود باید برای احداث پارکینگ اختصاص یابد، اظهار داشت: برای احداث پارکینگ در مناطق مختلف باید برنامه منسجمی داشته باشیم.

چمران در ادامه با اشاره به مسایل پیش روی منطقه 17 اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد باید برنامه ها و طرح های متناسبی برای بهبود وضعیت شهروندان حاکم در این منطقه داشته باشیم.

چمران در ادامه از حضور مردم از راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد و افزود: امیدواریم مردم با حضور گسترده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که در هفتم اسفندماه جاری برگزار می شود حضور پرشوری داشته باشند و دین خود را به شهدا ادا کنند و حماسه دیگری خلق نمایند.

در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درباره منطقه 17 اظهار داشت: اهالی مناطق 17 و 18 از عبور خط راه آهن از این مناطق رنج می برند و باید تمهیداتی برای آسایش و رفاه حال شهروندان این مناطق بیندیشیم.

علیرضا دبیر نیز در این باره اظهار داشت: منطقه 17 علیرغم اینکه منطقه کوچکی است اما پیچیدگی های خاص خود را دارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه شهردار منطقه 17 باید مردمی تر باشد، خاطرنشان کرد: مدیر هر اندازه که مردمی تر باشد موفق تر عمل خواهد کرد.

حقانی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به عبور خط راه آهن و وجود بافت فرسوده در منطقه 17 خاطرنشان کرد: باید به مسایل منطقه رویکرد ملی داشته باشیم چرا که اگر مشکل راه آهن در این منطقه حل شود 80 درصد مسایل موجود در منطقه 17 حل خواهد شد.

احمد دنیامالی نیز درباره منطقه 17 اظهار داشت: کارشناسانی از سوی مدیریت شهری و راه آهن مشخص شده که جلسات مشترکی برای حل مسایل راه آهن برگزار کرده ایم.

مسجدجامعی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره منطقه 17 اظهار داشت: عبور راه آهن و تراکم جمعیت مهمترین مسایل پیش روی منطقه 17 هستند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .