تبیان، دستیار زندگی
نقاط گردشگر پذیر گیلان شناسنامه دار شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقاط گردشگر پذیر گیلان شناسنامه دار شوند

گردشگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، سرهنگ مهرداد مهرگان، جانشین فرمانده انتظامی گیلان در نشست مشترک فرمانده نیروی انتظامی استان با تشکل‌های گردشگری که عصر امروز(26 بهمن) در هتل کادوس رشت برگزار شد، گفت: امروزه همه نقاط استان گیلان گردشگر پذیر است و منطقه‌ای وجود ندارد که خالی از حضور گردشگر باشد.

وی افزود: گیلان تنها استانی است که جاذبه‌های گردشگری تاریخی و یادمانی، زیارتی و سیاحتی را همزمان داریم.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه هر سال شاهد حضور 20 میلیون مسافر در گیلان هستیم، گفت: زیرساخت‌های استان به هیچ وجه آمادگی پذیرش این تعداد از مسافران را ندارد.

وی نبود صنعت ریلی، استاندارد نبودن جاده‌ها و فقدان اماکن مهمانپذیر متناسب با جمعیت مسافران را نمونه‌هایی از عدم آمادگی گیلان برای استقبال از مسافران برشمرد و گفت: در صورت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه گردشگری مدت حضور مسافران در استان بیشتر خواهد شد.

مهرگان به رابطه بین امنیت و توسعه صنعت گردشگری اشاره و اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین موضوع برای مسافران مقوله تامین امنیت است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت حتی بالاتر از جاذبه‌های گردشگری برای گردشگران اهمیت دارد، گفت: از 20 میلیون مسافر وارد شده به گیلان تنها 200 نفر مورد جرم قرار گرفتند که در دنیا بی‌سابقه است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرد: ایجاد امنیت برای جمعیت شناور بسیار مشکل است و همه باید در حوزه تامین امنیت تلاش کنیم تا بتوانیم استانی از هر نظر سالم داشته باشیم.

وی افزود: ورود گردشگران به ویژه به رویکردی ارزش مدار و اخلاق گرایانه توسعه و تعالی گیلان را سبب می‌شود.

مهرگان تاکید کرد: نیاز داریم نقاط محل حضور مسافران و نقاط گردشگر پذیر شناسنامه دار شده و دارای یک مسئول مشخص باشند.

وی با بیان اینکه پلیس توان و نیروی کافی برای حضور درهمه اماکن گردشگر پذیر را ندارد، گفت: تشکل‌های گردشگری باید در تامین امنیت مشارکت داشته باشند و پلیس بر این روند نظارت کند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان افزود: مطالبه پلیس ورود مسئولانه تشکل‌های گردشگری در حوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری است.

وی ساماندهی مسافرکاشانه‌ها را از دیگر مطالبات پلیس از تشکل‌های مرتبط با گردشگری دانست و گفت: از سه هزار و 870 مسافرکاشانه،  873 باب مجوز دارد.

سرهنگ مهرگان اعلام کرد: اهرم‌های تشویقی مانند وام بهسازی و نوسازی ایجاد شود تا صاحبان مسافرکاشانه‌ها خود اظهاری داشته باشند و مجوزدار شوند.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .