تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماجرای زینب کذابه، پولدارها و بی پول ها، هدایای ما به اموات

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
عکس گروه دین

بی حجابی من به خودم ربط داره آقایون نگاه نکنند!

یکی از شبهات قابل تأملی که از سوی بعضی افراد مطرح می شود این است که بی حجابی من به خودم ربط دارد، اگر آقایان منحرف می شوند نگاه نکنند!

چرا برخی پول دارند و برخی بی پول؟

در روایات، بسیار به مسئله توسعه و تنگی رزق اشاره شده و نقل شده که این وسعت و تنگی بر اساس ظرفیت افراد است. چرا خداوند این ظرفیت را به همه عطا نکرده؟ و توزیع این ظرفیت بر اساس چه معیاری است؟ چرا برخی پولدار و برخی بی پول هستند؟

زیارت اهل قبور

اثر هدایای ما به اموات!

از متن روایات چنین برداشت می شود که در برزخ افراد به سه گروه تقسیم می شوند: یک گروه کافر مطلق هستند و گروهی افراد مومن درجه یک که این دو گروه در جهنم و بهشت برزخی ساکن می شوند. گروه سوم یا گروه وسط که اکثر مردم را شامل می شود در عالمی هستند مثل عالم خواب که اصلاً متوجه نمی شوند فوت کردند به طوری که روز قیامت می گویند که یک آن و لحظه یا شاید یک روز است که فوت کردیم. با توجه به اینکه اموات اکثراً جزء گروه سوم یا وسط هستند، خیرات کردن و سر مزار آنها رفتن چه فایده ای برای آنها دارد؟ از طرفی گاهی قرار است در آینده اتفاقی رخ دهد اموات را در خواب می بینیم و خبرهایی از سوی آنها در آن مورد به ما می رسد یا اینکه می بینیم ناراحت یا خوشحال هستند. در این فرصت می خواهیم به بررسی، چرایی و چگونگی این مطالب بپردازیم.

به این دلیل اختیار نداریم!
گفتگوی خود با دانشمند محترم حضرت آیة الله سید حسن مصطفوی را در خصوص موضوع جبر و اختیار در پنجمین مقاله با شناخت عرفاء که از معتقدان به جبر هستند ادامه می دهیم.

زینب کذّابه

درسهای زندگی از ماجرای زینب کذّابه !
در دنیایی زندگی می کنیم که بیشتر چیزهای قیمتی، بَدَلی دارند اگر به اطراف خود نگاه کنید نمونه های فراوانی را خواهید دید. حتّی گاهی برای شخصیّت ها هم، بَدَل پیدا می شود. از کسانی که مدّعی هستند که مهدی موعودند. تا آنها که ادعّای پیامبری دارند و اینکه به ایشان وحی می شود تا آن که در حقّش گفته می شود که معصوم پانزدهم است.

دختری که تاریخ، نمونه اش را سراغ ندارد!

پنجمین روز از ماه جمادی الاول سال 5 هجری مصادف است با ولادت حضرت زینب سلام الله علیها.(١) رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در بدو تولد ایشان از آینده پر محنت او خبر دادند. حضرت زینب سلام الله علیها در بیت رسالت به دنیا آمد و تحت تربیت برترین پدر و مادر دنیا قرار گرفت تا بتواند رسالتی دشوار را بر دوش بکشد. رسالتی که قرار بود برای همیشه جدا کننده حق از باطل و راهنمای مردم حق جو باشد و اسلام راستین را از اسلامهای دروغین بنی امیه جدا سازد.

حرفه ای با قدمت هزارساله در اسلام

حضورش در کنار بیمار، اشارتی ست  زینب گونه،  که شاید دردمندی به دستان او در نقش واسطه ای از محبوب دخیل بسته باشد.

فرد با سه شرط امنیت دارد! 

بی شک یکی از مولفه های مهم که تضمین کننده ثبات هر نظامی اعم از سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... است، مسأله ی امنیت است. وجود امنیت است که زمینه ی رشد و توسعه جوامع در طول تاریخ را فراهم نموده است.

جهاد نکاح

رونمایی از مخترع جهاد نکاح!

یکی از علمای وهابی که با اعلام فتوای جهاد نکاح مشهور شد، «محمد بن عبد الرحمن بن ملهی بن محمد العریفی» است. او جزء علمای دینی عربستان سعودی و از علمای جریان موسوم به «الصحوة» است. او همچنین عضو اتحادیه علمای مسلمان است.

عملی لذت بخش اما دردناک!

كسى كه گناه [خود] را آشكار كند به حال خود وا نهاده شود (مخذول و مطرود است) و كسى كه گناه را پوشیده بدارد، آمرزیده گردد.

شاد نشدن و قبول نکردن هر شعاری
مردم سالاری یکی از ارکان های حکومت اسلامی ایران می باشد که یکی از مصداق های مردم سالاری انتخابات است که مردم شخص یا اشخاصی را برای مقام، پست یا مسئولیتی و برای مدتی معلوم با ریختن رای خود به صندوق های انتخاباتی برای تصمیم گیری انتخاب می کنند. آیا ما حق داریم هرکسی را به عنوان نماینده انتخاب کنیم یا به هرکسی اعتماد کنیم؟ که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

ترازوی عدل در حکومت آخرالزمان
ایشان نسبت به مال و دارایی بخشنده است، و نسبت به ناتوانان و مستضعفان بسیار دل رحم و مهربان، و نسبت به مسئولان و کارگزاران دولت خویش بسیار سختگیر است.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.