تبیان، دستیار زندگی
قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم ۱۱۹۰ دلار و ۴۰ سنت پایین آمد، اما سپس با اندکی تعدیل و ۱.۵ درصد افت نسبت به جلسه قبل به ۱۱۹۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم ۱۱۹۰ دلار و ۴۰ سنت پایین آمد، اما سپس با اندکی تعدیل و ۱.۵ درصد افت نسبت به جلسه قبل به ۱۱۹۱ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بخش اقتصاد تبیان
طلا


در حالی که کاهش نگرانی ها از اقتصاد جهانی موجب تقویت بازارهای بورس شده و به تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا آسیب زده، طلا امروز برای سومین جلسه متوالی کاهش قیمت داشت و به زیر 1200 دلار رسید.

افت 3 جلسه ای بیش از 4 درصدی قیمت طلا، که بیشترین افت اینچنینی در 7 ماه اخیر به شمار می رود، موجب شد قیمت فلز زرد از بالاترین رقم یک سال اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود فاصله بیشتری بگیرد و این احتمال وجود دارد که افزایش 13 درصدی قیمت ها از ابتدای سال تاکنون خنثی شود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز تا رقم 1190 دلار و 40 سنت پایین آمد، اما سپس با اندکی تعدیل و 1.5 درصد افت نسبت به جلسه قبل به 1191 دلار و 40 سنت رسید. قیمت طلا روز دوشنبه 2.3 درصد کاهش داشت که بیشترین کاهش از ماه جولای تاکنون بود.

جیمز گاردینر، تاجر گروه ام کی اس در این باره گفت: «مجموعه (فلزات گرانبها) از کاهش اخیر ریسک پذیری جهانی و افزایش آشفتگی ها در بازار منتفع شده است.»

قیمت طلای آمریکا نیز امروز کاهش داشت و در کمترین رقم به 1191 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نقره نیز بیش از یک دلار کاهش داشت.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت، قیمت طلا ممکن است به رقم 1178 دلار کاهش یابد.

روز پنجشنبه، همزمان با افزایش نگرانی ها از سلامت بخش بانکی و ترس از افت رشد اقتصاد جهانی قیمت طلا به بالاترین رقم یک سال اخیر یعنی 1260 دلار و 60 سنت رسید.

روز دوشنبه پس از آنکه بانک مرکزی چین نرخ یوان را تقویت کرد و نفت نیز افزایش قیمت های اخیر خود را تثبیت کرد، ارزش شاخص های آسیایی به شدت افزایش یافت. سهام های آسیایی روز سه شنبه افزایش خود را تداوم بخشیدند.



منبع : فرهنگ نیوز