تبیان، دستیار زندگی
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: شش هزار و دویست و سی نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه تعداد برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند؟

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: شش هزار و دویست و سی نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شده اند.

بخش سیاست تبیان
سیامک ره پیک

سیامک ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات روز سه شنبه در نشستی خبری تعداد داوطلبان انصراف داده مجلس شورای اسلامی را 612 نفر اعلام کرد و گفت: شش هزار و دویست و سی نفر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تائید صلاحیت شده اند.

وی در مقایسه با آمار تایید صلاحیت شدگان در انتخابات قبل گفت: در دوره قبل در مجموع 5300 نفر تایید شده بودند؛ پیش بینی ما این است برای هر صندلی 21 نفر رقابت می کنند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در عین حال گفت: اگر تخلف جدی باشد تا قبل از رای گیری امکان رسیدگی به آنها وجود دارد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درباره حوزه هایی که تعداد داوطلبان آنها با تعداد کرسی های خبرگان رهبری برابر بود، گفت: در 6 استان این مشکل وجود داشت؛ باتوجه به جابجایی داوطلبان در حال حاضر همه استان ها امکان رقابت برای انتخاب نماینده در مجلس خبرگان رهبری را دارند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در آمارهای ارائه شده توسط شورای نگهبان و وزارت کشور تفاوت هایی وجود دارد، گفت: این اختلاف ناشی از نحوه محاسبه است.

ره پیک در پایان گفت: در مرحله اول اعلام کردیم هزار و 500 نفر به تایید صلاحیت شده ها اضافه شده اند و در جایی دیگر این تعداد هزار و 400 نفر اعلام شد که دلیل آن هم ردصلاحیت برخی از تاییدشدگان بود که اگر در مجموع به آمار نگاه می کردیم، هر دوی این آمار درست بود.

برای شرکت در نظر سنجی دهمین دوره انتخابات مجلس اینجا کلیک کنید


منبع : خبرگزاری میزان