تبیان، دستیار زندگی
فرقی نمی کند به قول خودمان بالای شهری باشید یا پایین شهری .فرقی هم نمی کند اصل و نصبتان به کدام شهر یا حتی روستا بر می گردد و باز هم فرقی نمی کند که شاید درآمد ماهیانه تان از یک میلیون تومان هم بیشتر نباشد.اما همین که در یک شب باکلاس! به خیلی ها ثابت کنید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه اندازی یک حراجی بزرگ!

فرقی نمی کند به قول خودمان بالای شهری باشید یا پایین شهری .فرقی هم نمی کند اصل و نصبتان به کدام شهر یا حتی روستا بر می گردد و باز هم فرقی نمی کند که شاید درآمد ماهیانه تان از یک میلیون تومان هم بیشتر نباشد.اما همین که در یک شب باکلاس! به خیلی ها ثابت کنید که هیچ چیز از روشنفکران آن ور آبی کم ندارید،کافی است!

پریا خداقلی زاده - بخش اجتماعی تبیان
عروسی

فرقی نمی کند به قول خودمان بالای شهری باشید یا پایین شهری .فرقی هم نمی کند اصل و نصبتان به کدام شهر یا حتی روستا بر می گردد و باز هم فرقی نمی کند که شاید درآمد ماهیانه تان از یک میلیون تومان هم بیشتر نباشد.اما همین که در یک شب عروسی به خیلی ها ثابت کنید که هیچ چیز از روشنفکران آن ور آبی کم ندارید،کافی است تا مهر با کلاس بودن بر پیشانی تان بچسبد. مهر باکلاسی که خیلی ها برای بدست آوردنش ،قید خیلی چیزهای ارزشمند دیگر را می زنند.آبرو ،حیا ، عفت ،غیرت و .... .
 این حکایت همین روزهای شهر ماست .صحنه هایی که حتما و بدون شک هر کدام از ما بارها و بارها آن را از نزدیک در همین خیابان های دور و برمان دیده ایم .مثلا شب هایی که خیلی عادی در یکی از اتوبان های شهر مشغول رانندگی هستیم و ناگهان از صدای بوق های ممتد و موزیک های گوش خراش،متوجه می شویم که در لاین های کناری کاروان عروس به راه افتاده است.وقتی کمی سرمان را می چرخانیم تا مثلا این زوج خوشبخت را که اصلا هم نمی شناسیم ،در زیبا ترین شب عروسی شان ببینیم و شاید هم در دلمان برای خوشبختی شان دعا کنیم اما سر چرخاندن همانا و از تعجب شاخ درآوردن همانا .
ماشین عروس که یک اتومبیل بدون سقف (کروک) آخرین مدل است،کار را برای تماشای عروس خانم راحت تر کرده.عروس خانم یا شاید هم بهتر باشد بگوییم عروسک نمایشی امشب، به قدری مستهجن و نیمه برهنه است که واقعا و بدون هر گونه قضاوت های عقیدتی برای نمایش درسطح اتوبان های یک شهر واقعا باور نکردنی است . کار از حجاب موی سر و آرایش گذشته  و انگار آقای داماد قصد کرده،عروس را تمام قد نه فقط به مهمانان که به همه مردم شهر نشان دهد !!!
تعداد زیادی از اتومبیل هایی که این زوج مثلا خوشبخت را همراهی می کنند با همان جیغ ها و فریاد ها و حرکات نمایشی مثل کاروانی ،ماشین عروس را اسکورت کرده اند و از این سر و صدا ها بی اغراق رانندگان سایر خودرو ها درهر دو لاین از این ماشین نمایشی چشم بر نمی دارند.

شاید بد نباشد در این بین تشکر ویژه ای هم داشته باشیم از رسانه ها و شبکه های مجازی که انصافا نقش محول شده شان را خیلی خوب اجرا کردند و آرام آرام جوری از خانه های ما سر درآورده اند که نه تنها همه به آنها عادت کردیم که حتی به خواندن و شنیدن و دیدن عکس ها و فیلم هایی که مدعی این سبک مک دو نالدی از روشنفکری هستند هم حسابی خو گرفته ایم

اخیرا هم انگار این طور مد شده که حتما چند نفر دختر و پسر جوان آن هم بدون اینکه هیچ نسبت شرعی و قانونی با هم داشته باشند ،باید به عنوان ساقدوش های عروس و داماد انتخاب شوند .ساقدوش هایی که مدام سوژه عکاس و فیلم بردار عروسی هستند و اتفاقا عجیب تر اینکه تنها چند روز بعد از عروسی بیشتر این تصاویر در فضای مجازی منتشر می شود.خانم های جوانی که با لباس نیمه باز و غیر رسمی دور تا دور آقای داماد حلقه زده اند و در ژست های مختلف یا در حال گل دادن به دستان او هستند و یا عروس خانم را به طرف آقای داماد می کشانند.از آن طرف هم ساقدوش های آقا که اکثرا پسرانی جوان و ترجیحا مد روز هستند ،یا دست در دست عروس خانم او را در باغ می چرخانند و یا چشم های عروس را سفت بسته اند که مثلا از دیدن داماد ذوق زده شود و کلی از این مدل ادا و اطوارها که انگار این روزها اگر خدایی نکرده در مجلس عروسی های از ما بهتران ،نباشد انگار اصلا عروسی نبوده.حتی فاجعه بار تر از آن هم می شود.عروسی هایی که باز هم برای نمایش پرستیژ وبا کلاسی شان حتی حاضرند هزینه های نجومی خرج کنند و رقاصه هایی با لباس های نامناسب بیاورند تا جلوی آقای داماد و البته بیشتر مهمانان هنر نمایی کنند ....
کم نیستند از این نمونه  هایی که هر کدامشان به تنهایی دنیایی حرف دارد.حرف هایی دردناک و تاسف بار که شاید این سوال را زمزمه می کند که به راستی چه بر سر تعصب و غیرت آدمیزاد آمده ؟ فرقی نمی کند چه زن و چه مرد .انگار این روزها رقابت بر سر این است که همه ثابت کنند،زن یا شوهرشان آزاد است تا چشم و دلش را به هر نامحرم و نارفیقی بسپارد و اصلا هرچقدر تلاش شان در این زمینه بیشتر باشد ، تیر شان به هدف نزدیک تر خورده.معیار ها و هنجارهای برگزیده شدن هم تغییر کرده ،این طوری هم مهمانان راضی تر هستند و هم عروس خانم وآقای داماد البته فقط و فقط به خیال خودشان.باید کم کم فراموش کنیم آن روزگاری را که عروس و داماد تازه همدیگر را سر سفره عقد می دیدند و خلوتگاهشان حجله ای در پستو بود.بله حالا شاید به قول این عروس و داماد های مزین به مهر با کلاسی ،رفتار قدیمی ها دیگر دمده شده است.حالا هر چقدر بیشتر لباس ها باز باشد آن هم چه برای عروس خانم و چه خانم های زیبا رویی که قرار است چشم آقا داماد به جمال آنها روشن شود ،با کلاس تر است !!!
با کلاسی که معلوم نیست تا کدام نا کجا آباد قرار است این ورطه افسار گسیخته حراج زدن به چوب غیرت و حیثیت را با خود همراه کند.البته شاید بد نباشد در این بین تشکر ویژه ای هم داشته باشیم از رسانه ها و شبکه های مجازی که انصافا نقش محول شده شان را خیلی خوب اجرا کردند و آرام آرام جوری از خانه های ما سر درآورده اند که نه تنها همه به آنها عادت کردیم که حتی به خواندن و شنیدن و دیدن عکس ها و فیلم هایی که مدعی این سبک مک دو نالدی از روشنفکری هستند هم حسابی خو گرفته ایم.شبکه هایی که بزرگترین دستاوردشان آن هم به سفارش اربابان آمریکایی و اسرائیلی شان ،راه انداختن یک حراجی بزرگ بود.حراجی غیرت و عفت و آبرو آن هم فقط به قیمت یک شب با کلاس ....