تبیان، دستیار زندگی
حد و اندازه را در تشویق هم رعایت کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حد و اندازه را در تشویق هم رعایت کنید

title

شیوا وکیلی روانشناس تربیتی اظهار داشت: برخلاف تصور والدین مبنی براینکه تشویق موجب افزایش تکرار رفتارهای خوب کودک شده،این باور اشتباه بوده زیرا تشویق مکرر نه تنها موجب افزایش رفتارهای خوب در وی نشده بلکه باعث کاهش این رفتارها توسط کودک خواهد شد.

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران وی تصریح کرد: تعریف از کودک برای اینکه باور پیدا کند که کار خوبی که انجام داده توسط والدینش مورد تایید و ارزشمند بوده بسیار مهم است و از سوی دیگر پدر و مادر باید زمانی که فرزند آن کار را تا انتها و به درستی انجام داد،تشویقی را برایش در نظر گرفته نه صرفا برای انگیزه وتصمیم برای آن انجام او را مورد تشویق قرار دهند.

وکیلی افزود:محبت و تشویق خالصانه برای کودک بسیار مهم بوده زیرا آنها نیز همانند بزرگسالان فرق تشویق مصنوعی با صمیمی و خالصانه را متوجه شده و هرگز به دلیل خستگی و عدم حوصله نباید با فرزندان به سردی رفتار و آنها را از سرخود باز کنیم.

این روانشناس تربیتی در پایان تاکید کرد:به یاد داشته باشیم تشویق برای کودکان فقط جنبه مادی نداشته و گاهی اثر همین عشق و محبت به فرزند بدون ارزش مادی آن بیشتر از خرید یک اسباب بازی گران قیمت برای کودک است.

انتهای پیام/


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.