تبیان، دستیار زندگی
رئیس بهداشت گناوه: آگاهی زوجین پیش از ازدواج بسیار مهم است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آگاهی زوجین پیش از ازدواج بسیار مهم است

title

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر علی زکی زاده روز دوشنبه درجمع کارشناسان آموزش خانواده شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه افزود: با توجه به اهمیت موضوع، کلاس های آموزش ومشاوره قبل از ازدواج برای تحکیم روابط زناشویی اجباری وبدون طی کردن آن اجازه ازدواج صادر نمی شود.
وی بااشاره به اینکه آمار طلاق روبه افزایش است افزود: زوج های جوان باید قبل از ازدواج در این کلاسها شرکت کنند واز توصیه های مفید کارشناسان امور خانواده برای غلبه بر مشکلات واختلاف های فیمابین زندگی که بعد سرمنشاء طلاق وجدایی می شود، بهره مند شوند.
وی گفت: در 9ماه سال جاری 580 زوج جوان 58 کلاس آموزشی قبل ازدواج توسط مربیان مجرب در شهرستان گناوه برگزار شده است .
زکی زاده افزود: همچنین دراین مدت ، 580 جلد کتاب'باعنوان ازدواج و روابط عاطفی ' بصورت رایگان تحویل زوجین شرکت کننده در کلاسها شده است.
وی بیان کرد: با توجه به راه اندازی سامانه 'پیام سلامت' توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درهمه شهرستانها، از ابتدای سال94 تا کنون 602 نفر در این سامانه پیامکی ثبت نام کردند که از طریق این سامانه 40 پیامک درمدت چهارماه به صورت خودکار به تلفن همراه هریک از مزدوجین (مرد و زن) درارتباط با روابط عاطفی و زناشویی، اجتماعی، فرزند آوری و پیشگیری از ایدز به صورت جداگانه ارسال شده است .
رئیس مرکز بهداشت ودرمان شهرستان گناوه بیان کرد: همچنین این سامانه پاسخگوی سئوالات زوجین درمورد مسایل مختلف زناشویی واجتماعی است.
کلاسهای آموزشی زوج های جوان دوشنبه هر هفته در سالن کنفرانس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه برگزار می شود.
شهرستنان گناوه با 92 هزار نفر جمعیت درشمال استان بوشهر قرار دارد.ک/2
3035/6043


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.