تبیان، دستیار زندگی
مجلس خبرگان رهبری نماد اقتدار ملت ایران است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلی مردم سالاری

در نظام جمهوری اسلامی ایران، هم افزایی حوزه و دانشگاه به عنوان مهم ترین نخبگان ملت از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که انقلاب بر احیای تمدن اسلامی و بازگشت به هویت ناب اسلامی تاکید دارد.

بخش سیاست تبیان
اعرافی

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا آیت الله علی رضا اعرافی در نطق انتخاباتی خود گفت: ملت ایران با انتخاب خبرگان آگاه و هوشمند حضور خود را در تعیین بالاترین نقطه اتکا نظام اعلام می کنند.
وی ادامه داد: در حقیقت حضور در انتخابات خبرگان و انتخاب آگاهان و هوشمندان خبره به معنای مشارکتی با واسطه در انتخاب رهبر، ولی امر و امام امت اسلامی است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه های علمی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نقش بی بدیلی ایفا کرده است گفت: انقلاب اسلامی برآمده از دانشگاه ها و حوزه ها و اراده قاطعانه قشرهای گوناگون کشور به رهبری امام (ره) بود.
اعرافی با اشاره به مهمترین شاخصه های انقلاب اسلامی و اصل های آن گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، هم افزایی حوزه و دانشگاه به عنوان مهم ترین نخبگان ملت از جایگاه ویژه ای برخوردار است چرا که انقلاب بر احیای تمدن اسلامی و بازگشت به هویت ناب اسلامی تاکید دارد.
وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی عدالت محوری، مستضعف گرایی، استکبار ستیزی و پرهیز از تجملات بویژه در زندگی مسئولان یک اصل است گفت: انقلاب اسلامی راه و روش حکومت داری مردمی و عدالت خواه را نشان داده است و این را باید مردم از مسئولان بخواهند.
نامزد مجلس خبرگان با اشاره به تحریم ها ، توطئه ها و هزاران مصائبی که دشمنان در این چندین سال بر ملت ما تحمیل کردند اظهار کرد: دانشگاه، جوانان، صنعتگران و کارگران ما در همه حال در مسیر توسعه کشور بودند و ما امروز بر حسب ارزشیابی های بین المللی در تولید علم و مقالات علمی در منطقه رتبه اول را داریم.
وی گفت: قانون اساسی ما جلوه گاه یک تئوری جدید مردم سالاری است و جمهوری اسلامی ایران دموکراسی را بر پایه ارزش های اخلاقی و دینی استوار کرده است.
اعرافی با اشاره به انتخابات گوناگون و تعیین همه ارکان قدرت بر اساس آرای مردم افزود: اوج اسلامیت جمهوری اسلامی در خبرگان و ولایت فقیه متجلی می شود چراکه اندیشه ولایت فقیه یک اندیشه مترقی و ضامن ارزش ها و جمهوریت است که به هیچ وجه از هم جدا نیست.
وی همچنین اظهارکرد: اگر در برجام و سایر مذاکرات قدرت ها در برابر مردم ایران سر تعظیم فرود آوردند، بخاطر عظمت جمهوری اسلامی و شکل گیری جبهه مقاومت در جهان است.
این نامزد خبرگان در ادامه افزود: جایگاه و قدرت ولایت فقیه در دو دهه اخیر موجب شده است تا گام های بزرگی در پیشرفت و توسعه کشور برداشته شود و در موضوع برجام نیز نقش رهبری در حفظ عزت ایران بسیار حائز اهمیت بود.
وی تاکید کرد: برغم تهدیدات، تحریم ها و دشمنی ها ملت ما در پرتو هدایت مقام عظمای ولایت بر همه مشکلات فائق آمده است.
اعرافی گفت: در واپسین روزهای سال همدلی و همزبانی دولت و ملت باید از همه خادمان دولت و ملت تشکر بکنیم و این همدلی و همزبانی را در عرصه انتخابات نشان دهیم.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .