تبیان، دستیار زندگی
در این هفته نکات لازم برای یک خانه تکانی سالم، هشدارهایی در مورد بیماری جدید زیکا، خطرات بارداری در سن بالا ، راه های جلوگیری از شکستن ناخن و ... را برای شما بیان کردیم. اگر فرصت نداشتید اینها را بخوانید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه تکانی سالم، بیماری زیکا، شکنندگی ناخن

در این هفته نکات لازم برای یک خانه تکانی سالم، هشدارهایی در مورد بیماری جدید زیکا، خطرات بارداری در سن بالا ، راه های جلوگیری از شکستن ناخن و ... را برای شما بیان کردیم. اگر فرصت نداشتید اینها را بخوانید، در بسته زیر تیتر و خلاصه آنها را آورده ایم که با کلیک کردن روی آنها می توانید به کل مطلب دست پیدا کنید.

بخش سلامت تبیان
خانه تکانی

5 آسیب بدنی رایج هنگام خانه تکانی

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خانه تکانی و تمیز کردن خانه را در پیش رو داریم که متاسفانه گاهی بدون خطر و ایجاد دردسر نیست. بنابراین بهتر است بدانیم چه خطرات احتمالی وجود دارد و چه باید کنیم.

پارکینسون 26 سال زودتر خود را نشان می دهد

نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه اومئو در سوئد انجام داده اند نشان می دهد که خطر افتادن و شکستگی استخوان در سنین بزرگسالی می تواند یکی از علائم مهمی باشد که احتمال بروز بیماری پارکینسون را در مراحل اولیه نشان می دهد.

ویروس خطرناک زیکا از کجا آمد؟

ویروس زیکا ویروسی است که از طریق نوعی پشه به انسان منتقل می شود. گرچه این ویروس در کشورهای قاره ی آمریکا و کشورهای آسیای شرقی و در نقاطی از آفریقا دیده شده است، اما باید همه ی مردم دنیا گوش به زنگ بوده و با آگاهی کافی از خود مراقبت کنند.

9 واقعیتی که قاعدگی از سلامت زنان برملا می کند

عادت ماهانه بخشی از جریان فیزیولوژیکی آزاردهنده در خانم هاست. با این حال این اتفاق طبیعی، لازمه ی زندگی خانم ها است و بخصوص در بچه دار شدن تاثیر زیادی دارد. این اتفاق ماهانه واقعیت هایی را در خصوص سلامتی خانم ها برملا می سازد. در این مطلب 9 واقعیتی که قاعدگی از سلامت بدن خانم ها نشان می دهد را بیشتر بررسی می کنیم.

درد فک، نشانه سکته قلبی در زنان

ممکن است هنگام سکته قلبی در وسط سینه تان احساس فشار یا درد داشته باشید، اما جالب است بدانید زنان ممکن است حین بروز سکته قلبی، درد فک یا آرواره را تجربه کنند.

استفاده از نوشابه سیاه در خانه تکانی

مواد شوینده حاوی ترکیبات سمی هستند که سلامت انسان را به خطر می اندازند. شاید به نظرتان کمی عجبیب باشد، اما می خواهیم بگوییم که می توانید از نوشابه سیاه برای تمیز کردن خانه استفاده کنید، بدون اینکه به خودتان و محیط زیست تان آسیب بزنید.

با افزایش سن، پاها چه تغییری می کنند؟

پاها از اعضایی هستند که هر لحظه به کارمان می آیند و بدون آن ها نمی توان بسیاری از امور را پیش برد. بنابراین جای تعجب ندارد که با گذر زمان، دچار تغییرات و آسیب هایی گاها جدی شوند. در اینجا به هفت مشکل عمده پاها که با افزایش سن دامن گیرمان می شوند اشاره خواهیم کرد.

در زمستان چطور استحمام کنیم؟

در فصل سرما بدن دستخوش تغییرهایی می شود، مثلا بعضی ها از خشکی پوست خود در این فصل شکایت دارند و بعضی دیگر استحمام برایشان دشوار می شود. به همین دلیل در این فصل باید بیشتر مراقب پوستمان باشیم. در این مطلب با دکتر مجتبی امیری، متخصص پوست، درباره اینکه چگونه در فصل زمستان استحمام خوب و دلچسبی داشته باشیم و اینکه برای از بین بردن قارچ های پوستی چه باید کنیم، گفت و گو کرده ایم.

چرا بارداری بعد از 35 سالگی سخت تر است؟

بارداری بعد از سن 35 سالگی ممکن است دشوارتر از سنین پایین باشد، اما غیر ممکن نیست. اگر می خواهید بدانید چرا این گونه است و خطرات بارداری در سنین بالا را بدانید، این مطلب را بخوانید.

با دهان نفس نکشید

در صورتی که فردی از راه دهان نفس بکشد، خشکی و سفت شدن دهان، خشک شدن لب ها، بوی بد دهان و افزایش پوسیدگی دندان ها را برای او در پی دارد.

بیماری های کودکی که در بزرگسالی هم می گیریم

اغلب ما در دوران کودکی و نوجوانی دچار بیماری های خاص این دوران مانند آبله مرغان و یا غیره شده ایم. هر چند که بیمار شدن در دوران کودکی بسیار آزاردهنده است، اما ابتلا به همین بیماری ها در بزرگسالی می تواند به مراتب سخت تر باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی شش بیماری مربوط به دوران کودکی بپردازیم که ممکن است در سنین بزرگسالی هم دامن گیرمان شوند.

10 راه جلوگیری از شکستن ناخن

ناخن ایده آل، ناخنی است که در برابر ضربه تا حدودی مقاوم باشد، خاصیت ارتجاعی داشته باشد و راحت خم بشود؛ نه اینکه بشکند. ما در اینجا به شما مراقبت های ساده ای از ناخن را آموزش می دهیم.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.