تبیان، دستیار زندگی
محصول تولیدات علمی ناشی از عملکرد بسیار مناسب و مطلوب دانشگاهیان در داخل و خارج از کشور است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیا ایران را با دست آوردهای علمی اش می شناسد

محصول تولیدات علمی ناشی از عملکرد بسیار مناسب و مطلوب دانشگاهیان در داخل و خارج از کشور است.

بخش  اجتماعی تبیان
دانشگاه

محمود نیلی احمدآبادی روز یکشنبه در مراسم تقدیر از نفرات برتر آزمون سراسری سال 94 اظهار کرد: محصول تولیدات علمی ناشی از عملکرد بسیار مناسب و مطلوب دانشگاهیان در داخل و خارج از کشور است.
وی گفت: این امر تا بدان جایی است که حتی مسئولان سیاسی کشورها هم به این پیشرفت ها اذعان می کنند و همین توانمندی و استعدادها سبب شده که اشتیاق همکاری بیشتری داشته باشند.
نیلی افزود: باید این دستاوردهای علمی را ارج نهیم و سعی در کاستن کمبودها و ضعف هایمان در این راستا داشته باشیم.
رییس دانشگاه تهران ادامه داد: تاثیر اندک دستاوردهای علمی در توسعه اقتصاد و خلق ثروت در کشور که سبب ارتقا سطح زندگی و فرهنگ ملی می شود، از جمله ضعف هایمان به شمار می رود.
وی اظهار کرد: نخبگانی را در کشور تربیت می کنیم اما در نهایت آن گونه که شایسته است نمی توانیم از آنان بهره مند شویم و بر همین اساس گاهی این ثروت ها از دستمان می رود.
نیلی احمدآبادی گفت: بار دیگر باید مسیر توسعه علمی کشور و تربیت نخبگان را مرور و ضعف هایمان را برطرف سازیم.
وی افزود: سیستم علمی در کشور تا کنون بدین گونه بود که از پایین به بالا نگریسته می شد یعنی دانش آموزان را در دبیرستان ها شناسایی و سپس در دانشگاه ها به طور ویژه با آنان کار می شد، اما انتهای مسیر که باید بازگشت آن ها به جامعه بود را فراموش می کردیم.
رییس دانشگاه تهران یادآور شد: بخشی از این مشکل مربوط به سیستم آموزش و پرورش و آموزش عالی و دانشگاه ها است، اما بخش مهمتر به اقتصاد ملی و سیاست های کلان کشور باز می گردد.
نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: اگر کشور خریدار نوآوری های علمی نباشد طبیعی است که چنین اتفاقاتی روی دهد این در حالی است که در کشورهای پیشرفته نوآوری های به فروش می رسد.
وی اظهار کرد: باید در دانشگاه ها به جای توجه بیش از حد به کمیت، توجه وسیعتری به کیفیت داشته باشیم.
رییس دانشگاه تهران گفت: حقوق بسیاری از فرهیختگان که به عنوان هیات علمی در دانشگاه ها حضور دارند بسیار اندک بوده و باید ترمیم شود.
نیلی احمدی آبادی تصریح کرد: در دانشگاه تهران سعی کرده ایم فرهیختگانی را که از متوسط جذب دانشگاه بالاتر هستند حقوق بیشتری بدهیم.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .