تبیان، دستیار زندگی
م گوش دادن به موسیقی در جامعه ما رعایت نمی شود مجید كیانی "نوازنده سنتور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در اولین روز از برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش تك نوازی هنرنمایی كرد . مجید كیانی" قبل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجید كیانی :آداب و رسوم گوش دادن به موسیقی در جامعه ما رعایت نمی شود

مجید كیانی "نوازنده سنتور و عضو هیات علمی دانشگاه تهران در اولین روز از برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر در بخش تك نوازی هنرنمایی كرد .

مجید كیانی" قبل از اجرای برنامه خود درباره" ارتباط موسیقی دان با فضای اطراف و تكنوازی و بداهه نوازی" سخنرانی كرد . كیانی گفت: بخش مهمی از موسیقی ایران را تكنوازی تشكیل می دهد ، این درحالی است كه برای بالا بردن سطح كیفی جشنواره باید از پرداختن به موسیقی عامیانه خودداری كرد و به موسیقی جدی و تخصصی پرداخت . وی افزود: اساس تكنوازی در شرایط زمان ، مكان و شنوندگان است ، موسیقی دان باید بداند كه در چه زمان و مكانی حضور دارد و مخاطبش كیست و نوع اجرای موسیقی را براساس این سه عامل انتخاب كند و بنوازد. این مدرس دانشگاه در ادامه افزود: متاسفانه فرهنگ شنیداری و آداب و رسوم گوش دادن به موسیقی در جامعه ما رعایت نمی شود و بیشتر شنوندگان بدون توجه به این آداب به سالنهای اجرای موسیقی می‌‏روند ؛ ضمن اینكه برای شنیدن موسیقی جدی سكوت كامل قطعی است. كیانی گفت: متاسفانه جامعه این آداب خاموش كردن تلفن همراه چیزی نخوردن ، ضبط نكردن و سكوت را مثل تعارف می‌‏دانند در حالی كه این مسایل باید همیشه اجرا شود و لازم و قطعی است . ، كیانی بعداز سخنرانی به اجرای بداهه پردازی در دستگاه شور از ردیف میرزا عبدالله پرداخت.

منبع : ایلنا