تبیان، دستیار زندگی
۱۲ هزار نفر در آزمون طرح حافظان قرآن کریم خراسان رضوی شرکت کردند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۱۲ هزار نفر در آزمون طرح حافظان قرآن کریم خراسان رضوی شرکت کردند

مسابقات قرآن

به گزارش تبیان به نقل از مشهد- معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی گفت: آزمون سراسری چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم با حضور ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جمال ایزدی روز یک شنبه در نشست خبری بیان کرد: امسال از تعداد ۱۷ هزار و ۷۴ شرکت کننده در طرح حافظان قرآن کریم تعداد ۱۲ هزار و ۱۲۴ نفر در تعداد ۷۸ پایگاه در آزمون شفاهی شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف برای رفاه شرکت کنندگان ۷۸پایگاه ثابت و سیار در استان تشکیل داده است افزود:این آزمون ها از امروز در ۸رشته حفظ تربیتی و ۳ رشته موضوعی و با نظارت۵۸۹نفر در حال برگزاری است.

وی شرط ورود به آزمون کتبی را اخذ ۵۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز آزمون شفاهی اعلام کرد و گفت: آزمون کتبی روز پنجشنبه ۱۳ اسفند ماه در ۴۰ پایگاه مستقر در در سطح خراسان رضوی به صورت متمرکز برگزار می شود.

وی افزود: در همین راستا شرکت کنندگان در رشته های حفظ جزء ۳۰، حفظ جزء های یک، دو و ۳۰، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم امتحان می دهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ۱۲۰ موضوعی،۱۵۰ موضوعی و ۳۰۰ موضوعی را نیز رشته های حفظ موضوعی ذکر و بیان کرد: در این بخش آیات به صورت موضوعی مورد آزمون قرار می گیرد که توحید، نبوت، معاد، مباحث اخلاقی، اعتقادی و تربیتی از محورهای حفظ موضوعی قرآن کریم هستند.

ایزدی اظهار کرد:زمان اعلام نتایج اول فروردین ماه ۹۵از طریق سایت اداره کل اوقاف و پرتال طرح حافظان اعلام خواهد شد.

وی یاد آور شد: نمره قبولی در آزمون کتبی کسب نمره ۷۵ از ۱۰۰ است و کسانی که موفق به کسب این نمره شوند گواهینامه پایان دوره خواهند گرفت.

وی افزود:از برگزیدگان آزمون ۱۵اردیبهشت سال آینده طی مراسمی تقدیر می شود.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .