تبیان، دستیار زندگی
پروژه یک همکاری صدها معلمان و دانشمندان از ۱۴کشور با هدف از ایجاد یک تا راه را برای دانش آموزان با علم، عمدتا از طریق استفاده از علم نجوم. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

EU-HOU

eu-hou

چکیده: پروژه  EU-HOU  با همکاری  صدها نفر از معلمان و دانشمندان از 14 کشور با هدف ایجاد یک راه برای یادگیری و افزایش علاقه دانش آموزان به علم ، در درجه اول از طریق استفاده از نجوم است.

پروژه  EU-HOU  با همکاری  صدها نفر از معلمان و دانشمندان از 14 کشور با هدف ایجاد یک راه برای یادگیری و افزایش علاقه دانش آموزان به علم ، در درجه اول از طریق استفاده از نجوم است. نجوم یکی از محبوب ترین روش ها برای دانش آموزان در همه سنین است و فرصتی برای استفاده از داده های نجومی واقعی بررسی آتشفشان ها و چاله در مریخ یا قمر مشتری برای کشف یک سیاره جدید خارج از منظومه شمسی ، و یا وزن یک کهکشان است که دانش آموزان ما در شگفتی های کشف علمی شرکت می کنند.

تمرینات توسعه یافته توسط اتحادیه اروپا طراحی شده اند که به ترویج یادگیری فعال با دادن داده های نجومی واقعی، و ابزار برای تجزیه و تحلیل آن پرداخته اند که دانش آموزان به سادگی و با استفاده از نرم افزار SalsaJ می توانند در کلاس درس خود این فعالیت ها را انجام دهند.

Hou در سال 2006-2004 از طریق برنامه اروپایی MINERVA و دانشگاه پیر و ماری کوری در پاریس بوجود آمد و در سال های 2010-2008 در سراسر اروپا گسترش یافت. EU-Hou در سال های 2010 - 2012 شبکه اول تلسکوپ روباتیک برای آموزش IBSE را ارائه داد. پروژه Eu-Hou با عنوان متصل کردن کلاس های درس به کهکشان راه شیری: این پروژه اولین شبکه اروپایی رادیوتلسکوپ برای آموزش و پرورش توسعه داد و مدارس را برای کشف کهکشان راه شیری از طریق اینترنت، و منابع آموزشی IBSE در کلاس های درس آموزش می دهد.

eu-hou

هدف اصلی این پروژه ارتقاء آموزش علوم تجربی به منظور بهبود آموزش علمی در مدارس، توسط تجربیات، یادگیری فعال در کلاس درس است. فرصت های جدید توسعه ICT، و همچنین نقش مراکز علمی / موزه ها، باید به منظور ارائه روند یادگیری علم در مدارس همراه با مشارکت و جذابیت بیش تر پرداخته شود. این پروژه شامل آموزش علوم جذاب و ترویج و اشاعه شیوه های خوب در فعالیت های غیررسمی در میان معلمان ، مدارس، و بوردهای آموزشی بین المللی خواهد بود.

eu-hou

این پروژه طراحی شده تا دانش آموزان به کاوش در جهان با استفاده از داده های علمی بپردازند و با استفاده از کامپیوتر و قدرت تخیل خود، با کمک نرم افزار ویژه طراحی به نام SalsaJ، دانش آموزان می توانند به بررسی آتشفشان ها و چاله ها در مریخ و کشف سیاره های خارج از منظومه شمسی و یا وزن یک کهکشان بپردازند!

eu-hou

ستاره شناسی با SalsaJ: با استفاده از نرم افزار SalsaJ، دانش آموزان و معلمان می توانید آزمایشگاه خود را داشته باشند. تمریناتی طراحی شده اند که دانش آموزان با استفاده از داده های نجومی واقعی برای پیدا کردن یک سیاره جدید، کشف آتشفشان در قمر مشتری، طبقه بندی ستاره، یا وزن یک کهکشان دست پیدا کنند! هر تمرین دارای داده های نجومی واقعی و دستورالعمل های دقیق برای نحوه نمایش است که تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها با استفاده از نرم افزار SalsaJ انجام می گیرد. این نرم افزار رایگان است، و چند پلت فرم و چند زبانه ( پشتیبانی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، لهستانی، یونانی، پرتغالی، سوئدی، سامی شمالی ، عربی، و چینی)می باشد. مشاهدات با دوربین های اینترنتی وب کم انجام می شود که بعد از تنظیمات جزئی می توان از آن برای مشاهدات بسیار جالب استفاده کرد. حتی در شهرستان ها ، با آلودگی، با استفاده از یک تلسکوپ کوچک می توان تصاویر جالب از باند جوی ماه، مشتری و ماهواره ها، زحل، سیاره مریخ، ... را دید.

آزمایش و فعالیت های کلاس درس:

در این قسمت هم فعالیت ها و پروژه هایی که از روش های ساده و ارزان برای دانش آموزان طراحی شده، توضیح داده شده است. هر تمرین دارای دستورالعمل کامل از جمله مواد و ابزار لازم و چگونگی انجام هر آزمایش ساده در کلاس درس می باشد.

آدرس سایت: http://www.euhou.net

مطالب مرتبط: سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: زهرا انصاری
تنظیم: مرجان سلیمانیان