تبیان، دستیار زندگی
تمسک به قرآن زمینه پیشرفت دانش آموزان را فراهم می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمسک به قرآن زمینه پیشرفت دانش آموزان را فراهم می کند

تمسک به قرآن

به گزارش تبیان حسین مهران فر، روز یکشنبه در گردهمایی مدیران دارالقرآن کریم آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه خراسان جنوبی در شهرستان درمیان گفت: دارالقرآن به عنوان اتاق فکر قوی، محلی برای تربیت قرآنی، نشر و تعالی کلام وحی بین کودکان، نوجوانان و جوانان است.
وی با بیان اینکه فراگیری قرآن سبب کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎ شود، افزود: یکی از مهم ترین فعالیت ها باید در عرصه قرآن کریم آموزش و تدریس آن در بین دانش آموزان باشد.
وی افزود: هرچه در زمینه توسعه آموزش های عمومی قرآن در مدارس فعالیت داشته باشیم باز هم جای کار وجود دارد.
وی قصص قرآنی را یکی از معجزه های قرآن دانست که در هدایت دانش آموزان بسیار موثر است که می تواند برای این آنها پندآموز و عبرت آموز باشد.
همچنین امام جمعه شهر اسدیه در این گردهمایی با اشاره به اینکه قرآن نقش مهم و تاثیرگذاری در زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد، گفت: قرائت قرآن، انسان را از گزند معاصی و آسیب های اجتماعی حفظ می کند و راه درست زندگی کردن را به انسان نشان می دهد.
حجت الاسلام علیرضا حسینی، افزود: دانش آموزان باید قرآن را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهند.
وی بیان کرد: انسان در پرتو زندگی قرآنی و تمسک به آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) می تواند سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کند.
وی یادآور شد: تقویت فرهنگ اسلامی جامعه نیازمند آموزش نسل جوان با قرآن و مفاهیم قرآنی است.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن در جامعه بیان کرد: تمسک به فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) راه اصلی مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.
شهرستان درمیان با وسعت 5797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
2047/7556


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .