تبیان، دستیار زندگی
هنر بهترین ابزار برای شناساندن وقف است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر بهترین ابزار برای شناساندن وقف است

www.irna.ir

به گزارش تبیان حجت الاسلام محمد کاروند شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری وقف، چشمه همیشه جاری در تالار فجر همدان بیان کرد: چنانچه اهمیت وقف در جامعه روشن شود برکات زیادی به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: وقف ظاهر ناآشنایی دارد تا جایی که بیان مفهوم وقف برای مردم کاری مشکل است بنابراین علاوه بر بهره گیری از روش سنتی باید از روش های نوین نیز برای تشریح وقف به عنوان یک اقدام دینی بهره برد.
وی اضافه کرد: می توان با استفاده از هنر مفاهیم وقف را منتقل کرد که در این میان دوربین عکاسی بهترین وسیله انتقال این پیام به جامعه است.
وی با ذکر اینکه وقف در جامعه مهجور است بیان کرد: چنانچه سوالی از وقف پرسیده شود همه اذهان به ساخت مسجد و حسینه معطوف می شود در حالیکه بیش از 800 نیت وقف در کشور وجود دارد.
وی اظهار کرد: استان همدان با توجه به ظرفیت های مناسب فرهنگی و برگزاری جشنواره های مختلف در سال 95 میزان جشنواره سراسری فیلم کوتاه و انیمیشن با محوریت وقف است.
رئیس انجمن عکاسان ایران نیز گفت: توجه جامعه مذهبی ایرن به مساله وقف تا جایی است که افراد با حضور در آسایشگاه، مدارس، کتابخانه و دیگر اماکن به فکر وقف می افتند.
مسعود زنده روح کرمانی اضافه کرد: با وجود افزایش خیران و نیکوکاران فعال در امر وقف ولی همه گیر نشده است که در این میان جای خالی هنر به عنوان حلقه مفقوده مشهود است.
وی بیان کرد: همه انتظار دارند دولت تمامی خدمات و بسترهای مورد نیاز را برای مردم فراهم آورد در حالیکه مردم نیز می توانند در فعالیت های عمرانی با دولت مشارکت و همکاری کنند.
وی انتشار تصاویری از موقوفات را در فراگیر کردن فرهنگ وقف موثر دانست و خواستار فراهم کردن زمینه عکاسی از موقوفات شد.
چهارمین جشنواره ملی فرهنگی و هنری وقف، چشمه همیشه جاری برای نخستین بار در همدان برگزار شد و در آئین اختتامیه این جشنواره از عکاسان برگزیده جشنواره تقدیر به عمل آمد.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.