تبیان، دستیار زندگی
پس از انتشار آخرین کودک در جنگل: صرفه جویی در فرزندان ما را از اختلال طبیعت-کسری در سال 2005، ریچارد Louv و دیگران از بنیانگذاران کودکان و طبیعت شبکه، یک سازمان غیر انتفاعی است که ماموریت به سوخت این جنبش مردمی در سراسر جهان به کودکان با طبیعت دوباره ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه کودکان و طبیعت

شبکه کودکان و طبیعت

چکیده:
 (Children & Nature Network (C&NN شبکه ای است برای علاقه مندان به رشد و بهبود جامعه از طریق بهبود ارتباط بین کودکان و طبیعت که دارای اطلاعات، تحقیقات و انجمن های مربوط به کودکان و طبیعت می باشد. افراد علاقه مند برای کمک به این طرح از طریق این سایت می توانند اقدام کنند و در برگزاری این طرح سهیم باشند.

در سال 2005،ریچارد لوو (Richard Louv) و دیگر بنیانگذاران شبکه کودکان و طبیعت، یک سازمان غیر انتفاعی که ماموریت آن ایجاد جنبش مردمی در سراسر جهان برای متصل کردن کودکان با طبیعت بود، تاسیس کردند. آن ها برای ایجاد آینده ای که در آن همه کودکان بازی، یادگیری و رشد با طبیعت را در زندگی روزمره خود داشته باشند، حمایت کردند. در سال 2014 حمایت آن ها به 369 گروه در سراسر جهان افزایش یافت که در مجموع برای بیش از 3.5 میلیون کودک در کشور ارائه شد.

شبکه کودکان و طبیعت

اهداف:
شبکه کودکان و طبیعت قصد برقراری ارتباط بین تمام کودکان و خانواده ها و جوامع با طبیعت را به وسیله ایده های جدید، مشاهدات و ابزارها و همکاری گسترده مردمی دارد.

در قسمت  Strategic Agenda (دستور کار استراتژیک) یک دستور کار معرفی شده که به عنوان یک چارچوب برای اولویت بندی سازمان می باشد. شش اولویت استراتژیک ارائه شده که یک نقشه راه در جهت پیشرفت و توسعه مناطق می باشد.

شش اولویت عبارت اند از:
1- راه اندازی مرکز تحقیقات
2- بهبود بهداشت جامعه از طریق افزایش زمان در طبیعت
3- ایجاد طبیعت غنی شهر در سراسر جهان
4- آموزش هوشمند و توانمند سازی جوانان هزاره در بخش طبیعت
5- تعامل و مشارکت  وسیع خانواده ها در فضای بازور طبیعت
6- تشکیل سازمانی برای سراسر جهان
که برای هرکدام توضیحاتی در سایت آورده شده است.

پروژه ها:
- ارتباط  کودکان به طبیعت در شهرها   Cities Connecting Children to Nature
- پروژه کتابخانه طبیعی    Natural Library Project
- رهبران طبیعت  Natural Leaders
- خانواده های سبز Natural Families
- پروژه حیاط سبز مدرسه  Green Schoolyards Project

قسمت Community Networks، شبکه های اجتماعی به عنوان یک منبع مرکزی برای ارتباط به طور مستقیم با دیگران در جنبش کودکان و طبیعت است. از طریق این انجمن، از شما برای اشتراک گذاری پرسش ها و توسعه ایده ها و یادگیری آنچه که دیگران انجام می دهند در سراسر جهان برای ارتباط کودکان به طبیعت دعوت می شود.

در قسمت Conference توضیحاتی درباره کنفرانس های سالانه داده شده است. شما می توانید در کنفرانس ها ثبت نام کرده و شرکت کنید.
این سایت همچنین دارای قسمت Training Center است که در این بخش توضیحاتی درباره اولویت این سازمان که همان ارائه یک شبکه قوی از برنامه های آموزشی و همچنین دارا بودن معلمان آگاه و منابع آنلاین می باشد.

قابلیت سایت برای تبدیل به 4 زبان متفاوت انگلیسی، اسپانیایی، فرانسه و ژاپنی می باشد.

آدرس سایت: http://www.childrenandnature.org

کاربران و علاقه مندان به طور رایگان می توانند از اطلاعات این سایت بهره مند شوند.


بخش پروژه های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری
تنظیم: مرجان سلیمانیان