تبیان، دستیار زندگی
اشتغال زایی پسابرجامی از رویا تا واقعیت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از رویا تا واقعیت پسابرجام

حقیقت امر این است که اگر از امواج ژورنالیستی موافقان و مخالفان دولت دور شویم برجام موفقیتی بود که توانست قول و زنجیر هایی که به پای اقتصاد ایران زده شده بود را بردارد.

بخش سیاست تبیان

جهانگیری

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی در دوران پسابرجام نقل محافل خبری شده است.

واژه های رشد اقتصادی، افزایش تولید و اشتغال زایی تبدیل به تیغ دولبه ای شده است که هم رسانه های مخالف دولت و هم رسانه های موافق از آن می توانند به راحتی استفاده و یا حتی سوء استفاده کنند.

پس از برجام محدودیت های بیمه و فروش نفت برداشته شد و ایران اعلام کرد آماده پذیرش سرمایه گذاران خارجی است گروه های اقتصادی از سراسر جهان به نوبت برای رایزنی به ایران آمدند و تفاهم نامه امضا کردند.

پس از حل و فصل پرونده 12 ساله هسته ای ایران توسط تیم خبره دیپلماتیک کشور حالا مقدمات آن آماده شده است تا ایران به سمت پیشرفت و توسعه شتابان حرکت کند.

در حال حاضر توپ از زمین سیاستمداران خارجی به زمین مردان اقتصادی دولت افتاده است و چشم امید 70 میلیون ایرانی به دست آنهاست که گره از مشکلات معیشتی مردم باز کنند.

برجااااااام

ضرورت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که رهبر انقلاب در اکثر سخنانشان به موضوع اقتصادی و ضرورت بهبود وضع معیشتی اشاره می کنند ایشان همواره با تأکید بر اقتصاد مقاومتی از دولتمردان می خواهد تا دست بکار شوند و وضعیت را بهبود ببخشند.

رهبر معظم انقلاب همچنین در این باره فرمودند: مسئولان با هدایت سرمایه ها به سمت تولید صنعتی و کشاورزی مشکل رونق تولید را حل کرده و پیشرفت کشور را شتاب دهند.

علی ربیعی، وزیر کار و تعاون نیز چندی پیش در این باره به صراحت اعلام کرد اشتغال بزرگ به زودی رخ نخواهد داد چون باید سرمایه گذاری صورت بگیرد و به تولید منجر شود تا حلقه های پایین اشتغال ایجاد شده و مردم تغییرات را احساس کنند.

برجااااااام

اسحاق جهانگیری نیز در این باره در جمع کارآفرینان اظهار کرد: مشکل اشتغال همواره در طول سه دهه گذشته جز مسائل اصلی کشور بوده با این تفاوت که در هر مقطعی کمیت و کیفیت اشتغال مورد نیاز متفاوت بوده است.

وی با اشاره به شرایط جوانان تحصیلکرده در کشور گفت: باید فرصتی ایجاد شود تا جوانان بجای درخواست کار از سازمان های دولتی کارآفرینی کرده و نه تنها خود مشغول بکار شده بلکه دیگر جوانان را نیز وارد بازار کار کنند.

با نگاهی دقیقتر به سخنان دولتمردان و بررسی موضوع رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در دوران پسابرجام اگر دید خم رنگ رزی را کنار بگذاریم خواهیم فهمید برجام معجزه ای نیست که یک شبه راه صد ساله رشد و ثروتمند شدن را بپیماید.

حقیقت امر این است که اگر از امواج ژورنالیستی موافقان و مخالفان دولت دور شویم برجام موفقیتی بود که توانست قول و زنجیر هایی که به پای اقتصاد ایران زده شده بود را بردارد.

توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم ها نه غول چراغ جادو است که پس از اجرایی شدن همه مشکلات را حل کند و نه شکستی بزرگ است آنگونه که مخالفان می گویند.

درحال حاضر و پس از رفع محدودیت ها همانطور که حجت الاسلام حسن روحانی در اکثر سخنرانی های خود اظهار کرده است زمان آن رسیده که فعالان اقتصادی و مردم پا به میدان بگذارند تا وضعیت فعلی بهبود پیدا کند و همگان باید آگاه باشند از زمان آغاز این تغییرات تا احساس تحولات به صورت محسوس در زندگی مردم راه درازی وجود دارد.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .