تبیان، دستیار زندگی
احزاب سیاسی نقشی موثر در حضور گسترده مردم در انتخابات دارند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اهمیت خاص دولت تدبیر به احزاب

در دولت تدبیر و امید اهمیت خاصی به احزاب و گروه های مختلف موافق و مخالف داده شده و باید احزاب نیز افراد اصلح و شایسته را برای یاری و همراهی با برنامه های دولت به مجلس بفرستند.

بخش سیاست تبیان

احزاب

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا "علی داری پور" طی گفت و گویی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید اهمیت خاصی به احزاب و گروه های مختلف موافق و مخالف داده شده و باید احزاب نیز افراد اصلح و شایسته را برای یاری و همراهی با برنامه های دولت به مجلس بفرستند.
وی با بیان اینکه انتخاب افراد شایسته و اصلح گامی موثر برای توسعه و پیشرفت استان است، افزود: مردم و احزاب باید با انجام انتخابات سالم بلوغ فکری خود را به نمایش بگذراند.
وی با اشاره به این که کشور در این برهه زمانی نیازمند یک مجلس قدرتمند است، یادآورشد : مردم با مشارکت گسترده و همگانی خود با انتخاب نمایندگان شایسته و دارای صلاحیت ضمن تحکیم اتحاد و همدلی می توانند مجلس را برای رسیدن به اهداف نظام یاری کنند.
داری پور اضافه کرد: جایگاه و شان نماینده مجلس بسیار بالا است و یک نماینده باید وقت خود را برای کارهای ملی، توسعه استان و پروژه های کلان صرف کند و با زبان گویا، چشم بینا و گوش شنوای خود راه توسعه را هموار کند.
استان ایلام با 590 هزار نفر جمعیت دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) است و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است.
از میان 108 نامزد ثبت نامی در استان در نهایت و پس از انجام مراحل مختلف بررسی ها توسط هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان 45 نفر برای شرکت در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی در 2حوزه انتخابیه (ایلام 35 نفر و دهلران 10 نفر) از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .