تبیان، دستیار زندگی
هدف مشترک صلح بر روی زمین را با هم. با تشویق آگاهی عمومی از صلح و با ساختن همکاری میان افراد و سازمان ها در همه زمینه ها، از جمله آموزش و پرورش، علوم، فرهنگ و هنر، هدف ما برای ساخت یک شبکه بین المللی صلح و برای تحریک جریان جهانی به فرهنگ صلح.بنیاد صلح دول
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنیاد بین المللی صلح

بنیاد بین المللی صلح

چکیده:
سایت GOI peace foundation در واقع مربوط به بنیاد صلح می باشد که در جهت جهانی شدن صلح فعالیت دارد و فعالیت های خود را در قالب گزارش ها، مقاله ها و ویدئو ها در اختیار افراد صلح جو قرار داده است و معتقد است با وحدت افراد جامعه می توان باعث ایجاد صلح و گسترش آن شد.

Masahisa Goi (1916-1980) یک معلم ژاپنی، فیلسوف، شاعر و نویسنده بود که زندگی خود را به صلح و مروت اختصاص داد. پس از مشاهده تخریب وحشتناک جنگ جهانی دوم، او اقدام به شروع یک جنبش صلح جهانی برای گسترش پیام "برقراری صلح بر روی زمین" به عنوان راهی برای متحد کردن قلب بشریت از تمامی نژادها، مذهب ها و سیاست ها کرد.

با توجه به تلاش ایجاد صلح بین المللی این بنیاد در مقام مشورتی خاص با شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در سال 2004 شناخته شد. و در سال 2006 مورد قبول یونسکو قرار گرفت.
 
بخش های سایت:
این سایت به دو زبان انگلیسی و ژاپنی در اختیار کاربران است. به علاوه امکان استفاده از این سایت از طریق برنامه  Macromedia Flash Player وجود دارد.

در صفحه اصلی 4 بخش اصلی مشاهده می شود با عناوین About us, Declaration for all life on Earth ,Activities, Membership

در بخش About us توضیحات کامل در مورد این سایت و سازمان داده شده است.
در بخش  Declaration for all life on Earth ، مقاله ای تحت عنوان "اطلاعیه ای در مورد زندگی بر روی زمین" ،نوشته شده است. در ابتدا مقدمه ای با مضمون اینکه می توان صلح را ایجاد کرد در صورتی که هر فرد مسئولیت های خود را بداند و در انجام آن کوشا باشد، نوشته شده و در ادامه یک سری اصول کلی  بیان شده است، از جمله:
- احترام به زندگی
- احترام برای همه تفاوت ها
- قدردانی و همزیستی با تمام طبیعت
- هماهنگی بین مادیت و معنویت

در آخر نیز راهکارهایی ارائه شده که بسیار مفید برای تمرین ایجاد صلح می باشد.
این مقاله به اکثر زبان های دنیا از جمله فارسی در سایت موجود است.

بنیاد بین المللی صلح

فعالیت های این سایت شامل بخش های زیر می باشد:
 
فرهنگ رویدادهای صلح  Culture of Peace Events:
این بنیاد سعی بر گردآوری افراد برای ترویج فرهنگ صلح دارد و از طریق مراسم ها و جشنواره ها به این موضوع می پردازد. مانند جشن سال بین المللی کوه در کوه فوجی

سخنرانی ها، نشست ها و همایش ها:
از طریق برگزاری سخنرانی ها و همایش هایی در رابطه با صلح جهانی، با وحدت و همکاری افراد جامعه به سمت صلح جهانی می رویم.
بنیاد صلح به افتخار افراد و سازمان ها در زمینه های مختلف که به پیشرفت صلح و بشریت جهان کمک کرده است از سال 2000  جایزه تقدیم کرده است، از آن جمله جایزه بنیاد صلح دولت عراق 2015.

برنامه آموزش صلح:
بنیاد توسعه برنامه های آموزشی برای پرورش صلح درونی، احترام به زندگی و آگاهی جهانی در افراد جوان، با تاکید بر نقش رهبری آن ها می توانند در ترویج صلح جهان تاثیر گذار باشند. مانند مسابقه کارآفرینی شهروندان جوان

فعالیت های تبادل بین المللی:
این بنیاد روابط همکاری با جامعه دیپلماتیک و همچنین سازمان های هم فکر و موسسات در سراسر جهان از طریق مبادلات و طرح های مشترک که ترویج درک و همکاری برای صلح بین المللی را در بر دارد، به وجود می آورد. به عنوان مثال
بنیاد صلح دولت عراق میزبان رویداد فرهنگی در هشتمین انجمن جوانان یونسکو بود.

بنیاد بین المللی صلح

انتشارات و پروژه های رسانه ای:
بنیاد تولید و توزیع انتشارات آموزشی، فیلم ها و برنامه های تلویزیونی، و پروژه های رسانه ای مختلف برای کمک به ایجاد فرهنگ صلح را تولید کرده است.
مانند، مقاله  "ایجاد یک جامعه صلح آمیز بدون تسلیحات اتمی"

چگونگی عضویت و مشارکت در فعالیت ها:
به صورت فردی و سازمانی می توانید عضو شوید.
بعد از عضویت به شما بسته ای با عنوان خوش آمدگویی، که شامل ویدئو معرفی بنیاد صلح می باشد، و همچنین دارای گزارشات فعالیت های این بنیاد می باشد، تقدیم می گردد.
همچنین همه انتشارات آینده به زبان انگلیسی ( فصلنامه ها در حال حاضر تنها در ژاپن در دسترس می باشند.) و اطلاعات در مورد رویدادهای آتی واخبار پست الکترونیکی و اطلاعیه ها در اختیار شما قرار می گیرد.

شما می توانید برای عضویت فرم عضویت را تکمیل کرده و به ایمیل این سایت بفرستید.
آدرس سایت: http://www.goipeace.or.jp/  
مطالب مرتبط:
سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: مرجان سلیمانیان