تبیان، دستیار زندگی
مهلت شرکت در همایش ملی اعجاز قرآن تمدید شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهلت شرکت در همایش ملی اعجاز قرآن تمدید شد

به گزارش تبیان قاسم درزی، دبیر اجرایی همایش ملی اعجاز قرآن در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از تمدید مهلت ارسال آثار به این همایش خبر داد و گفت: سومین همایش ملی اعجاز قرآن به جهت درخواست‌های مکرری که دانشگاهیان و اساتید برای ارسال مقالاتشان داشتند تا 20 اسفندماه سال جاری تمدید شد و دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث اعجاز قرآن و مطالعات میان رشته‌ای می‌توانند مقالات شایسته خودشان را برای شرکت در این همایش، برای ما ارسال کنند.
وی افزود: مقالات برتر نیز در مجلات معتبر علمی ـ پژوهشی به چاپ خواهند رسید.
دبیر اجرایی همایش ملی اعجاز قرآن با اشاره به استقبال خوبی که از این همایش شده است، اظهار کرد: با دوره‌های قبل این تفاوت را داشتیم که در این دوره‌ شرکت‌کنندگان باید مقالات کامل خود را برای ما ارسال کنند.

وصول 60 مقاله به دبیرخانه همایش تاکنون
وی ادامه داد: تا به حال حدود 60 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده، استقبال زیادی وجود دارد، محققان بسیار دیگری نیز هستند که با ما تماس گرفتند و وقت می‌خواستند تا بتوانند مقالات خودشان را ارسال کنند.
درزی بیان کرد: همایش یک روزه ملی اعجاز قرآن پنجم خرداد سال 1395 برگزار خواهد شد و از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم و از اساتید مختلفی که در حوزه قرآن و مطالعات میان‌رشته‌ای کار کرده‌اند استفاده خواهیم کرد.
وی با اشاره به محور این دوره همایش، گفت: محور ویژه‌ امسالمان اعجاز قرآن به مثابه مطالعه میان‌رشته‌ای و نسبت‌سنجی بحث اعجاز قرآن با مطالعات میان‌رشته‌ای که در اولویت کاری ما قرار دارد و از پژوهش‌هایی که در این زمینه هستند استقبال ویژه‌ای خواهیم کرد.
مدیر اجرایی همایش ملی اعجاز قرآن بیان کرد: همچنین مباحث انتقادی در حوزه اعجاز قرآن را هم امسال مد نظرمان داریم؛ یعنی رویکردهای انتقادی به اعجاز قرآن و مقالاتی که ممکن است در این حوزه وجود داشته باشد استقبال می‌کنیم، به رویکردهای پدیدارشناسانه حول اعجاز قرآن هم توجه ویژه‌ای داریم، یعنی اگر کسی بخواهد تفاسیر علمی را روش‌شناسی کند یا پژوهش در زمینه اعجاز علمی قرآن را روش‌شناسی کند که به چه شکل ما می‌توانیم یک پژوهش صحیح در زمینه اعجاز قرآن داشته باشیم. همچنین مباحث تاریخی پیرامون اعجاز قرآن، اینکه چه تاریخی بر اعجاز گذشته، چه دوره‌های مختلفی وجود داشته و چه جریانات اعجازی در دوره‌های مختلف تاریخ اسلام به وجود آمده‌اند و چه رویکردهایی داشته‌اند، گونه‌های مختلف اعجاز قرآن و ...، همه میاحثی خواهد بود که در اولویتمان هست و از پژوهش‌های این حوزه ان‌شاءالله استقبال خوبی خواهیم داشت.
یادآور می‌شود، همایش ملی یک روزه اعجاز قرآن پنجم خردادماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ارتباط با دبیرخانه همایش می‌توانند از تلفکس 22431872 و نشانی تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، میدان شهید شهریاری دانشگاه شهید بهشتی، ساختمان شهدا، طبقه اول، پژوهشکده اعجاز قرآن استفاده کنند.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه الکترونیکی همایش به نشانی http://conf.sbu.ac.ir/index.php/ejazqoran/3 مراجعه کنند.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .