تبیان، دستیار زندگی
محققان یک آزمایش خون جدید را ابداع کرده اند که می تواند از نزدیک ملانوم متاستاتیک -یکی از تهاجمی ترین انواع سرطان پوست - را ردیابی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آزمایش خون جدید برای تشخیص سرطان پوست

محققان یک آزمایش خون جدید را ابداع کرده اند که می تواند از نزدیک ملانوم متاستاتیک -یکی از تهاجمی ترین انواع سرطان پوست - را ردیابی کند.

بخش دانش تبیان

ازمایش خون

این آزمایش بر سطوح خونی قطعات دی ان ای سلول های سرطانی مرده نظارت کرده و به ردیابی شدت و گسترش بالقوه سرطان پوست کمک می کند.

دیوید پولسکی، متخصص پوست در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک اظهار کرد: نتایج پژوهش ما نشان می دهد که بررسی دی ان ای در حال گردش تومور یک آزمایش خون برتر برای ارزیابی و ردیابی پیشرفت ملانوم متاستاتیک است.

این آزمون جدید به بررسی سطوح دی ان ای در حال گردش تومور در خون می پردازد.

هنگامی که سلول های تومور از بین می روند، از یکدیگر جدا شده و محتویات خود را منتشر می کنند. سپس این دی ان ای ها در خون منتشر می شوند.

این تیم تحقیقاتی دریافت که به کمک پرتو ایکس یا سی تی اسکن می توان به بررسی دی ان ای در حال گردش تومور پرداخت و عود سرطان را تشخیص داد.

پولسکی توضیح داد که استفاده از آزمایش خون دی ان ای در حال گردش تومور همچنین در بیماران مبتلا به تومورهای کوچک که ملانوم آنها هنوز گسترش نیافته نیز مفید است.

مطالعات اخیر نشان داده است که این آزمایش خون می تواند در نظارت بر پیشرفت سرطان پستان و روده بزرگ نیز مفید باشد.

در این پژوهش 31 بیمار مبتلا به ملانومای متاستاتیک غیر قابل جراحی شرکت داشتند.

ملانوم متاستاتیک می تواند با روش های مختلف، از جمله سلول های بنیادی، درمان مولکولی هدفمند، جراحی و گاهی اوقات پرتو درمانی درمان شود.

نتایج این پژوهش در مجله Molecular Oncology منتشر خواهد شد.


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .