تبیان، دستیار زندگی
اتحولات اقتصادی در دنیا باعث شد قیمت طلا روند صعودی به خودش بگیرد و در هفته های اخیر این روند صعودی ادامه داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دلیل افزایش بی سابقه قیمت طلا

تحولات اقتصادی در دنیا باعث شد قیمت طلا روند صعودی به خودش بگیرد و در هفته های اخیر این روند صعودی ادامه داشته است.


بخش اقتصاد تبیان
محمد کشتی آرای افزود: تحولات اقتصادی در دنیا باعث شد قیمت طلا روند صعودی به خودش بگیرد و در هفته های اخیر این روند صعودی ادامه داشته است.

وی ادامه داد: قیمت سکه هم در دی ماه سال گذشته به رقم یک میلیون تومان رسیده بود و این افزایش قیمت در هفته گذشته باعث شد قیمت هر قطعه سکه به بالای یک میلیون تومان و یک میلیون و سی هزار تومان برسد.

وی افزود: هیجان داخلی باعث شد قیمت سکه به این رقم برسد و ممکن است این افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره علت اصلی افزایش قیمت جهانی طلا گفت: مهمترین عامل افزایش شدید تقاضا در بازارهای جهانی و اعلام چند شاخص مهم اقتصادی در آمریکا بود که منفی شده است.

وی ادامه داد : منفی شدن شاخصهای اقتصادی در آمریکا باعث شد ارزش دلار کاهش پیدا کند واین امر سبب افزایش قیمت طلا شد.

کشتی آرای درباره  عامل دیگر افزایش قیمت طلا گفت: بعد از ماهها کاهش قیمت ، نفت با افزایش قیمت روبرو شد و به دنبال آن کاهش ارزش دلار باعث شد سرمایه گذاری روی طلا مجددا برای سرمایه گذاران جالب توجه باشد.

وی با بیان اینکه به نظر نمی آید افزایش قیمت در بازار سکه ادامه داشته باشد ، گفت: در چند روز آینده بازارهای جهانی تعطیل است و احتمالا باید تا روز دوشنبه صبر کنیم تا واکنش بازارهای جهانی را به این میزان افزایش ببینیم.

کشتی آرای گفت : در هفته گذشته سکه به قیمت 975 هزار تومان رسید و امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی یک میلیون و سی هزار تومان به فروش رسیده است که به طور متوسط در هر قطعه سکه 55 هزار تومان افزایش قیمت داشتیم.

نیم سکه 505 هزار تومان ، ربع سکه 265 هزار تومان ، سکه یک گرمی 177 هزار تومان و هر گرم طلا 103 هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر  درباره افزایش قیمت سکه های خرد در آستانه سال نو در نزدیکی نوروز تقاضا برای خرید ربع سکه و سکه های یک گرمی افزایش یافته است و به دنبال آن یک مقدار افزایش قیمت به صورت مقطعی برای سکه های خرد خواهیم داشت.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .