تبیان، دستیار زندگی
بودجه تحصیل رایگان حافظان قرآن یک چهارم مبلغ مورد نیاز است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بودجه تحصیل رایگان حافظان قرآن یک چهارم مبلغ مورد نیاز است

حافظان قرآن

به گزارش تبیان لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: دولت در بودجه 95 در خصوص امور قرآنی از جمله تحصیل رایگان حافظان قرآن پیشنهاداتی را ارائه کرده اما هم اکنون ما با کسر بودجه مواجه هستیم و مبلغی که در لایحه بودجه 95 ذکر شده یک چهارم مبلغ مورد نیاز هم نیست.
وی تصریح کرد: درخصوص طرح رایگان حافظان قرآن، معلوم نیست که آیا قانون باید برای یک چهارم دانشجویان قرآنی اجرا شود یا اینکه یک چهارم تحصیل آنها را دولت پرداخت کند.

افتخاری ادامه داد: این مشکل در همه امور قرآنی وجود دارد و دولت محترم باید این بودجه را تخصیص دهد تا مشکلات مرتفع شود.

افتخاری همچنین با اشاره به بیمه فعالان قرآنی افزود: در سال 94 این توفیق را داشته‌ایم که 10 میلیارد تومان بودجه در مورد بیمه‌شدگان قرآنی در نظر گرفته شود که این مقدار بخش اندکی از بیمه‌شدگان قرآنی را کفایت می‌کند و انتظار داریم صندوقی مجزا تأسیس شود و البته بودجه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بودجه منشور توسعه فرهنگ قرآنی 200 میلیارد بوده که این مقدار در سه سال اخیر افزایش نیافته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از ریاست جمهوری که مسئولیت ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی و صندوق توسعه مشارکت‌های مردمی را بر عهده دارد، انتظار می رفت که این موضوعات را در لایحه بودجه در نظر بگیرند که متأسفانه در بودجه 95 لحاظ نشده است.




انتهای پیام /


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .