تبیان، دستیار زندگی
تاریخ برگزاری مسابقات قرآنی نباید شناور باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ برگزاری مسابقات قرآنی نباید شناور باشد

خبرگزاری

به گزارش تبیان داوود تک فلاح، مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال طراحی نشستی تحت عنوان «دیروز، امروز، فردای مسابقات قرآن» با مشارکت دارالقرآن بسیج کل کشور هستیم اما تاریخ برگزاری آن هنوز مشخص نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست به مسائل فقهی و اجرایی خاص رقابت‌های قرآنی در حوزه بانوان پرداخته می‌شود و از مهمترین محورهای این نشست بازبینی آیین‌نامه‌ها و بررسی چالش‌های مسابقاتی است که در آینده پیش رو داریم.

تک فلاح ادامه ادامه داد: در این نشست هم‌اندیشی‌های لازم برای مسابقات مهم داخلی و بین‌المللی پیش رو از جمله مسابقات پلیس، دانش‌آموزان و ارتش‌های مسلمان صورت خواهد گرفت. مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن افزود: سال آینده برای اولین بار قصد برگزاری مسابقات حفظ روشندلان را داریم که در نشست مذکور به بررسی آیین نامه و طراحی چهارچوب رقابت می‌پردازیم.

وی با بیان اینکه هم‌اندیشی مذکور حداکثر تا اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود، افزود: پس از تدوین آیین‌نامه‌ها کمیته‌ طرح و برنامه، کمیته فنی که مسئول تدوین آیین نامه‌های  فنی و چینش‌ها و سطح بندی است و کمیته بین‌المللی باید آن را تایید کنند و پس از تصویب در شورای راهبری ستاد زمینه ی اجرایی شدن آیین‌نامه‌ها فراهم می‌شود.

تک فلاح تصریح کرد: در جلسه‌ آینده ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن تعیین زمان مشخص برای مسابقات در طول سال مورد ارزیابی قرار گیرد چرا که تاریخ برگزاری این مسابقات هم اکنون شناور بوده و گاهی به دلیلی مشغله‌های قاریان و نیز شرایط آب و هوایی متفاوت در طول سال مانند پاییز و بهار منجر به بروز حساسیت های فصلی در میان قاریان می‌شود و بر کیفیت عملکرد آنها تاثیر گذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی زمان مناسب مسابقات قرآن در جلسه آتی با تنظیم مصوبه‌ای در این زمینه، بستری را برای قاریان فراهم خواهیم آورد تا توانمندی‌های خود را در مسابقات به طور کامل به صحنه ظهور برسانند.



خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .