تبیان، دستیار زندگی
مرکز مشاوره برای ثبت وقف های جدید ایجاد می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرکز مشاوره برای ثبت وقف‌های جدید ایجاد می‌شود

وقف

به گزارش  تبیان به نقل از حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلاو المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه وقف به عنوان یکی از کارآمد ترین شیوه های احسان و نیکوکاری در رفع مشکلات و نیازهای جامعه بشری است، اظهارداشت: با ابداع روش های نوین در توسعه و ترویج فرهنگ وقف ، این امکان برای عموم مردم فراهم خواهد شد تا علاقه مندان به وقف با فراهم آمدن امکانات، در زمره واقفان خیراندیش قرار گیرند.

وی اضافه کرد : فقدان یک مرکز تخصصی برای پاسخگویی به مراجعین که موجب اتلاف وقت می شود ، سبب شد که راه اندازی مرکز مشاوره و ثبت وقف جدید با استفاده از فناوری روز و حضور مشاوران خبره و آگاه به مسائل وقف در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در همین راستا و در جهت فراهم نمودن زمینه لازم برای مشارکت خیرین در امر وقف ، دستورالعمل راه اندازی مرکز مشاوره وقف و ثبت وقف جدید به ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها ابلاغ شد.

شرفخانی با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز مشاوره تصریح کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به روش های نوین، برداشتن موانع اداری انجام وقف های جدید و تسریع در روند تحقق وقف ، تنظیم وقف نامه و ثبت آن در دفاتر رسمی و سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه و ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه وقف به مراجعه کنندگان سازمان و اداران اوقاف و امور خیریه از جمله اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  اضافه کرد: متمرکز نمودن سیاستگذاری موضوع مشاوره وقف جدید در ستاد سازمان، با بهره گیری از نیروهای توانمند و مسلط به امور وقف و آسان سازی وقف برای خیرین از دیگر اهداف راه اندازی مرکز مشاوره و ثبت وقف جدید است.

وی ادامه داد: مرکز مشاوره و ثبت وقف جدید ، مرکزی تخصصی برای پاسخگویی به مراجعین ، جهت انجام مشاوره در زمینه وقف و همچنین پیگیری، راهنمایی و تسهیل فرایند تنظیم وقف نامه و ثبت وقف های جدید در سامانه جامع موقوفات و دفاتر اسناد رسمی با حضور مشاوران خبره و آگاه به مسائل وقف و ارائه رهنمودهای لازم به ادارات اجرایی در این زمینه است.

شرفخانی با اشاره به شناسایی و انتخاب کارشناسان متخصص در زمینه مشاوره گفت: تلاش بر این است تا مشاورانی خوش بیان، خوش برخورد، آگاه به مسائل وقف ، آگاه به نیازهای روز جامعه و آگاه به مسائل حقوقی و فقهی در این مراکز به کارگیری شوند.

وی افزود: ادارات کل اوقاف و امور خیریه استانها موظفند با احصاء نیازهاو مسائل مورد نیاز جهت طراحی برنامه های فرهنگی مرتبط و تولید محتوای فرهنگی مناسب و طراحی روش های جدید در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف متناسب با نیازهای مرکز مشاوره استان عمل کنند.


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.