تبیان، دستیار زندگی
صندوق بیمه فعالان قرآنی را به ردیف اصلی بودجه بیاورید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صندوق بیمه فعالان قرآنی را به ردیف اصلی بودجه بیاورید

فعالان قرآنی

به گزارش تبیان محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزات فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بودجه بیمه فعالان قرآنی اظهار داشت: بودجه صندوق بیمه فعالان قرآنی در سال 94، ده میلیارد تومان بود که یک و نیم میلیارد آن در روزهای اخیر از سوی دولت پرداخت شد، اما ما آن را نپذیرفتیم به دلیل اینکه این مقدار هیچ کدام از نیازهای ما را پوشش نمی‌دهد.

حشمتی ادامه داد: بیمه فعالان قرآنی در جدول هفده ردیف بودجه قرار دارد و این بودجه در صورتی داده می‌شود که درآمدهای دولت به صورت کامل تحقق پیدا کرده باشد و ما امیدواریم هرچه زودتر راهکاری برای حل این مشکل درنظر گرفته شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان قرآنی افزود: هم‌اکنون سه هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند و شش هزار نفر دیگر در نوبت بیمه شدن هستند.

وی همچنین در خصوص مقدار بودجه صندوق بیمه فعالان قرآنی در سال 95 گفت: مقدار ده میلیارد تمام برای سال 59 نیز هست و تغییری نمی‌کند، باید تلاش شود که همین ده میلیارد نیز تحقق پیدا کند.

محمدرضا حشمتی از نمایندگان فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در خواست کرد تا بودجه صندوق بیمه فعالان قرآنی از جدول هفده خارج و به ردیف اصلی بودجه اضافه شود تا معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکلات کمتری برای تأمین اعتبارات فعالیت های قرآنی داشته باشد.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .