تبیان، دستیار زندگی
یازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن بهار 95 آغاز می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یازدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن بهار 95 آغاز می‌شود

خبرگزاری

به گزارش تبیان مهدی رمضانی، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم در گفتگو با خبرنگار  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: یازدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآنی در سال 95 برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تا به امروز 10 دوره از طرح ارزیابی بر اساس مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده که در سال 95 ماحصل آن در سطوح دیپلم، فوق‌دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به حفاظ مدرک داده می‌شود.

رمضانی در خصوص درجه‌بندی سطوح حافظان قرآن بیان کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در 5 درجه رتبه بندی می شود که درجه یک آن معادل دکتری است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم با بیان تعداد شرکت کنندگان در طرح ارزیابی به تفکیک مقاطع درجه‌بندی اظهار داشت: طرح ارزیابی و اعطای مدرک 39 هزار و 530 نفر شرکت کردند و به تفکیک مقاطع درجه‌بندی تا به امروز 17 هزار 310 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 6 هزار و 809 نفر در رشته 20 جزء و 15 هزار و 89 نفر در حفظ  کل قرآن کریم حضور دارند.

رمضانی به تعداد راه‌یافتگان به مرحله پایانی اعطای مدرک قرآن اشاره کرد و گفت: تا به امروز 4 هزار و چهارصد و 37 نفر مدرک گرفته‌اند که 5 هزار 47 نفر در رشته ده جزء، 582 نفر در 20 جزء، 2 هزار و 304 نفر در حفظ کل و درجه 3، 82 نفر در سطح درجه 2 معادل فوق‌لیسانس و 12 نفر در سطح دکتری حضور دارند.

وی در خصوص برپایی طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآنی توضیح داد: صفر تا صد طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآنی با برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری سازمان دارالقرآن چیده شده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط اعطای مدرک به حافظان را تصویب کرده که توسط مدیر سازمان تبلیغات اسلامی و  وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی امضا می شود.

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .