تبیان، دستیار زندگی
یاران امام زمان(عج) آیینه یاران امام حسین(ع) هستند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یاران امام زمان(عج) آیینه یاران امام حسین(ع) هستند

isna

به گزارش تبیان یک مهدویت‌پژوه، گفت: تا جامعه‌ کنونی تصویری از یاران امام حسین(ع) را نداشته باشد، نمی‌تواند ذهنیتی از یاران امام زمان(عج) به دست آورد.

اسماعیل شفیعی‌ سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ قزوین، اظهار کرد: در زمان امام حسین(ع) مردانی دارای مکارم اخلاق و صفات برجسته اخلاقی و عرفانی بوده‌اند که برای ظهور امام زمان(عج) لازم است تا این صفات امروز نیز در مردم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که «یاری دهندگان امام زمان(عج) باید به درجه‌ای از تقوا دست یابند که چون یاران امام حسین(ع) شوند» اضافه کرد: وقتی امام حسین(ع) عهد را از گردن یارانشان برداشتند، تک تک این یاران با علاقه و از صمیم قلب اظهار کردند که اگر کشته و سوزانده شوند و این عمل تا 1000 بار نیز ادامه یابد هرگز حاضر نخواهند بود تا دست از امام زمانشان بردارند.

شفیعی سروستانی، ویژگی یاران امام حسین(ع) را برشمرد و توضیح داد: بصیرت نافذ، دارا بودن معرفت بالا، شناخت حق امام، ایثارگری، اخوت و برادری، ولایت پذیری و راز داری از مهم‌ترین صفات و ویژگی‌های یاری دهندگان سیدالشهدا(ع) بوده است.

وی با اشاره به ویژگی شناخت حق امام گفت: یاران امام حسین(ع) موقعیت امام(ع) را در عالم می‌دانستند، به همین سبب در مقابل خواست امام حسین(ع) سکوت محض داشتند و به صورت کامل تابع ایشان بودند.

شفیعی سروستانی با اشاره به محرم راز بودن یاران امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: این افراد به قدری به ولی معصوم زمان خود نزدیک بودند که می‌شد رازهای مگو را به آن‌ها گفت و جایگاهشان را در عالم بالا به آن‌ها نشان داد.

وی با اشاره به این‌که «امام زمان(عج) در زمان غیبت و ظهور تنها نیستند و یاری دهندگان فراوانی دارند» توضیح داد: حدود 500 نفر هم‌اکنون گرد امام عصر(عج) هستند و اگر یکی از آنها از دنیا برود به سرعت شخص دیگری جایگزین می‌شود، چراکه این افراد به امر امام وظیفه‌ رتق و فتق امور مردم را بر عهده دارند.

این نویسنده و مهدویت پژوه با اشاره به یاران ویژه امام زمان(عج) در دوران غیبت ادامه داد: این افراد به سبب قدرت‌های ویژه‌ای که دارند موظفند تا از مستمندان و مستضعفان دستگیری کنند.


ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.