تبیان، دستیار زندگی
مراسم اختتامیه مسابقات حفظ قرآن خانواده حوزویان برگزار شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم اختتامیه مسابقات حفظ قرآن خانواده حوزویان برگزار شد

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)  این مراسم با قرائت پیام آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی و با همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات، جمعی از مسئولی مرکز خدمات و مراکز حوزوی و شرکت‌کنندگان در مسابقه حفظ قرآن برگزار شد.
در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات در تلاش است که در کنار خدمات مادی خدمات معنوی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد و یک از خدمات فرهنگی که توجه ویژه‌ای به آن دارد انس با قرآن و مفاهیم آن است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای سرد کردن محیط خانواده‌ها تلاش بسیاری انجام می‌دهند و متأسفانه طلاق‌ها و آسیب‌های خانواده در جامعه مسلمان ایران رو به افزایش است، گفت: سعادت فرزندان و همچنین کشورمان در گرو خانواده سالم است و برای اینکه خانواده سلامی داشته باشیم، باید توجه به قرآن را در محیط خانواده جدی بگیریم.
در ادامه همایش حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قرآن می‌تواند مشکلات زندگی شما را در زندگی گره‌گشایی کند گفت: کمترین فایده و اثری که برای این کتاب مطرح شده فوایدی است که برای تلاوت و حفظ قرآن و تدبر در قرآن گفته شده است و بیان شده که این دستاوردها را پایانی نیست.
وی با بیان اینکه بی‌تردید پرونده ما در مسئله تلاوت قرآن و حفظ قرآن، پرونده شایسته‌ای که روی دست بگیریم و به آن افتخار کنیم نیست، گفت: می‌توان گفت که عده‌ای از ما اگر در مجلس ختمی شرکت نکنند در طول سال احتمالاً تلاوتی از قرآن نداشته باشیم.


برای داشتن خانواده سالم توجه به قرآن را جدی بگیریم
همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ربانی در این مراسم در سخنانی گفت: به حافظان قرآن کریم که با توجه به قرآن زندگی خود را  منور کرده‌اند و به مرکز خدمات که رویکرد فرهنگی دارد و تنها به خدمات مادی توجه ندارد باید تبریک بگویم.
وی ادامه داد: مرکز خدمات در تلاش است که در کنار خدمات مادی خدمات معنوی و فرهنگی را مورد توجه قرار دهد و یک از خدمات فرهنگی که توجه ویژه‌ای به آن دارد انس با قرآن و مفاهیم آن است.
رئیس مرکز خدمات با بیان این که سربازی امام زمان(عج) انتظاراتی را ایجاد می‌کند گفت: روحانیون باید بیشتر از سایر مردم به قرآن توجه کرده و به آن عمل کنند و فضای خانواده آنها باید در راستای توجه، حفظ و فهم آیات قرآن کریم و عمل به آن باشد.
وی ابراز داشت: فضای خانواده‌ها باید معطر به نور قرآن، فهم و عمل به آن معطر باشد و این هدف برای مرکز خدمات بسیار مهم است.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه دشمنان برای سرد کردن محیط خانواده‌ها تلاش بسیاری انجام می‌دهند و متأسفانه طلاق‌ها و آسیب‌های خانواده در جامعه مسلمان ایران رو به افزایش است، گفت: سعادت فرزندان و همچنین کشورمان در گرو خانواده سالم است و برای اینکه خانواده سالمی داشته باشیم، باید توجه به قرآن را در محیط خانواده جدی بگیریم.
وی ادامه داد: قرآن کریم نور است و نورانیتش باعث می‌شود که نه تنها خودش روشن باشد، بلکه دیگر شعاع‌ها را نیز روش کند و در هر خانه‌ای که قرآن تلاوت شود برای آسمانی‌ها مانند ستاره‌ای می‌درخشد.
رئیس مرکز خدمات بیان کرد: از مسئولین قرآن مرکز خدمات انتظار دارم که در برنامه‌های قرآن، تنها به حفظ قرآن به روش‌های گوناگون توجه نکنند؛ بلکه تکیه ما باید بیشتر بر معنا  و مفاهیم قرآن باشد.
رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه کسانی که قرآن را حفظ می‌کنند نباید سهل‌انگاری کرده و آن را فراموش کنند تا در آخرت مورد شکایت قرآن قرار نگیرند، گفت: ما باید با این کتاب آسمانی بیعت مجددی داشته باشیم که خانه‌هایمان نورانی و با برکت باشد.
ربانی عنوان کرد: حقیقتاً ثروت زیاد آرامش و آسایش را برای خانواده‌ها به همراه نمی‌آورد، بلکه اگر دل ما با خدا و کلام خدا آشنا باشد آرامش در زندگی ما جاری می‌شود.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .