تبیان، دستیار زندگی
کتاب «قواعد تفسیر قرآن» نقد و ارزیابی می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «قواعد تفسیر قرآن» نقد و ارزیابی می شود

حجت الاسلام والمسلمین محسن قمرزاده، مسئول پژوهش های خاص و نشست های علمی قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) در گفت و گو با تبیان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) گفت: اخیرا در مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم السلام) برای برگزاری نشست های علمی و تخصصی برنامه ریزی شده است و اولین نشست تخصصی علمی با موضوع قرآنی روز 25 بهمن ماه در مرکز فقهی برگزار می شود.
وی ادامه داد: این نشست با عنوان نقد و ارزیابی کتاب قواعد تفسیر قرآن کریم برگزار خواهد شد که ارایه دهنده بحث، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر بابایی، نویسنده این کتاب و ناقد آن نیز محمدکاظم شاکر، قرآن پژوه و عضو هیئت علمی دانشگاه قم خواهد بود.
 قمرزاده با بیان اینکه داوری این نشست برعهده حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(صلی الله و علیه وآله) و دبیری آن نیز بر عهده بنده است اظهار کرد: این نشست از ساعت 30/15 تا 30/17 روز 25 بهمن در سالن امام خمینی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) برگزار می شود.
قمرزاده گفت: این نشست در سطح عالی قرآنی با حضور اساتید و طلاب علاقه مند به مباحث قرآن پژوهی برگزار خواهد شد.


نقد نظریه قواعد قرآنی در سال آینده
دبیر این نشست علمی گفت: در سال آینده نیز نشست های نقد و ارزیابی از جمله نقد نظریه قواعد قرآنی حجت الاسلام والمسلمین عظیمی برگزار می شود.
قمرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) توسط آیت الله العظمی فاصل لنکرانی تاسیس شده است و مدیریت آن بر عهده فرزند ایشان است گفت: اگرچه هدف اصلی این مرکز مباحث فقهی و تحقیقات در این زمینه بوده است ولی در سال های اخیر بخش های مختلف کلامی، فلسفی و قرآنی نیز ایجاد شده و طلاب در این رشته ها نیز تحصیل می کنند.
قمرزاده با بیان اینکه بخش قرآنی این مرکز با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین عظیمی، اداره می شود عنوان کرد: ایشان از اساتید سطح خارج و کسانی هستند که سال های سال در صاحب کرسی تدریس تفسیر و مباحث علوم قرآنی در حوزه هستند و در شبکه قرآن سیما نیز مباحثی در زمینه قواعد قرآنی ارایه می دهند.


تحصیل 80 دانش پژوه در علوم قرآن و تفسیر
این محقق قرآنی اظهار کرد: در بخش قرآنی این مرکز، هم اکنون نزدیک به 80 طلبه در دو سطح دو و سه مشغول فراگیری علوم قرآنی و تفسیر هستند و اولین گروه در سطح سه در حال نوشتن پایان نامه های قرآنی هستند.
مسئول پژوهش های خاص قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) از تربیت 20 طلبه موفق و ممتاز برای انجام پژوهش های قرآنی خاص در این مرکز خبر داد.
تبدیل 50 قاعده قرآنی به متن علمی
قمرزاده افزود: این افراد در گروه های تدوین متون درسی از جمله تالیف کتاب علوم قرآنی سطح یک، پاسخگویی به شبهات قرآنی به خصوص در موضوعات روز مانند پاسخ به شبهات مربوط به زنان با استناد به قرآن کریم، تقریر و تنظیم مباحث تفسیری و تبدیل قواعد قرآنی به متون علمی فعالیت دارند و قرار است 50 قاعده قرآنی که توسط حجت الاسلام والمسلمین عظیمی بیان شده است به متن علمی تبدیل شود.
وی تاکید کرد: این افراد دوره آشنایی با نرم افزارهای تخصصی مرکز نور را گذرانده اند و دوره های دیگری مانند فنون کتاب نویسی و مقاله نویسی حرفه ای نیز برای آنان برگزار خواهد شد.


iqna.ir | خبرگزاری بین المللی قرآن

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .