تبیان، دستیار زندگی
خبرهای انتخاباتی از زاویه ای دیگر
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن روی سکه انتخابات

عضو شورای سیاستگذاری یک تشکل در یکی از شهرها گفت:امروز در برخی جمع های گروهی و خانوادگی در اعتراض به رد صلاحیت ها ، حرف هایی از عدم حضور در انتخابات به میان می آید که باید گویندگان آنها را ترغیب به حضور در انتخابات کنیم، چون رقیب دنبال عدم حضور ما در صحنه است ما نباید صحنه را خالی کنیم.

بخش سیاست تبیان

انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایرنا، انتخابات آتی حواشی فراوانی داشته و دارد که چند مورد اشاره می کنیم : در آیین تودیع فرماندار قبلی یک شهرستان در جمع مردم از لزوم سرمایه گذاری در مناطق مختلف استان صحبت کردم و گفتم که نماینده کنونی شهرستان سرمایه گذاران خوبی را برای شهرستان معرفی کرده است که عده ای سر و ته سخنان بنده را زده اند و تنها این جمله را گزینش کرده و در قالب کلیپی گفته اند استاندار به طور صریح گفته این نماینده برای یک شهرستان سرمایه گذار آورده در حالی که نماینده یک شهرستان دیگر است.
استاندار ادامه داد: بله من این حرف را زدم اما این جذب سرمایه گذار برای شهرستان به سال 84 برمی گردد و الان نتیجه داده است و مربوط به زمانی است که این شخص نماینده شهرستان نبوده است.
این مقام گفت: اکنون به دلیل قرار گرفتن در آستانه انتخابات اجازه ندارم از شخصی تعریف و تمجید کنم و اگر این محدودیت وجود نداشت می گفتم نماینده کنونی چقدر برای استان مفید بوده و هست.
وی بیان کرد: عده ای با سوء استفاده از سخنان بنده مطلبی را علیه نماینده منتشر کرده اند که خلاف واقع است.
** دومین خبر این است که موضوع غیر بومی بودن مدیر حوزه علمیه یکی از شهرها که از داوطلبان پنجمین دور انتخابات خبرگان رهبری است در فضای مجازی منتشر و خبرساز شد.
پس از انتشار عکس های حضور این شخص در پایگاه خبری نزدیک به جریان اصولگرا،پیام هایی در فضای مجازی بین خبرنگاران رد و بدل شد.
یک خبرنگار با انتشار پیامی در فضای مجازی تلگرام و در گروه خبرنگاران مدعی شد که مدیرحوزه های علمیه هنگام حضور امام جمعه سابق، لقبی با پسوند شهرمان را برای خود انتخاب کرده بود که پس از واکنش طیف های مختلف و عنوان اینکه در این شهر تنها یک نفر با این لقب وجود دارد وی مجبور به انتخاب عنوان خود با یک شهر دیگر شد.
وی حضور این داوطلب در پایگاه خبری را مصداق تبلیغ زود هنگام و تخلف انتخاباتی دانست و عنوان کرد چرا این چهره که مدیریت حوزه علمیه را عهده دار است تاکنون نسبت به حضور در دفتر دیگر رسانه ها هیچ اقدامی نکرده بلکه پاسخ تماس خبرنگاران را نیز نمی دهد.
در یکی از پیام ها اینگونه عنوان شده که مردم شهر به افراد بومی رای می دهند و از افرادی غیر بومی استقبال نمی کنند.
** خبر سوم اینکه عضو شورای سیاستگذاری یک تشکل در یکی از شهرها گفت:امروز در برخی جمع های گروهی و خانوادگی در اعتراض به رد صلاحیت ها ، حرف هایی از عدم حضور در انتخابات به میان می آید که باید گویندگان آنها را ترغیب به حضور در انتخابات کنیم، چون رقیب دنبال عدم حضور ما در صحنه است ما نباید صحنه را خالی کنیم.
همچنین دبیر شورای هماهنگی یک حزب در یک استان دیگر هم گفت: تسلیم جنگ روانی و رسانه ای افراطیون نخواهیم شد و به هر ترتیب میدان را ترک نخواهیم کرد.
او در جمع همفکرانش افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات، ضمن تضمین تاثیر اراده ملت و تشکیل مجلسی قانونمدار و توسعه گرا، به افزایش نشاط سیاسی، ارتقای سرمایه اجتماعی و افزایش دلبستگی به نظام سیاسی می انجامد.
** خبر چهارم: سخنرانی یکی از فعالان سیاسی که قرار بود در یکی از استان ها برگزار شود، لغو شد .
یکی از دعوت کنندگان با حضور در پشت تریبون علت لغو سخنرانی را ایجاد مشکل شخصی برای سخنران ذکر کرد.
** پنجمین خبر: یکی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دریکی از استان ها گفت: به دلیل شنیدن شعارهای متعدد از دوره های پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی هیچ شعاری را انتخاب نکرده ام و شعارزده و بی شعار هستم.
او در نشست خبری اظهار داشت:هرچه بدبختی وفلاکت داریم از انتخاب نادرست است ما مردمی هستیم که به سادگی و بدون تدبیر افرادی را به مجلس شورای اسلامی فرستادیم که نه تنها از محرومیت های ما نکاستند بلکه بر محرومیت ما دامن زدند.
وی اضافه کرد: من شبیه هیچ کدام از نمایندگان دوره های قبل نیستم و نخواهم بود و به هیچ کس باج نمی دهم.
**ششمین خبر: دبیر یک حزب در یکی از استان ها گفت: برخی ناداوری ها موجب شده تا اکثریت اعضای بازیکنان تیم ما کارت زرد و قرمز بی مورد دریافت کنند و نیمکت نشین شوند طوری که مجبورند برای ادامه بازی از دروازه بان و حتی برخی بازیکنان تیم حریف استفاده کنند.
وی در نشست احزاب و فعالان سیاسی با استاندار افزود: درحالی که فیفا نیز از تیم ما حمایت نمی کند تماشاگران با قدرت از حریف ما پشتیبانی می کنند و حتی اگر شکست هم بخورند مورد استقبال قرار می گیرند.



منبع : ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .