تبیان، دستیار زندگی
رحیم پور ازغدی: تخصص بدون فضیلت از تبعات نظام آموزشی مادی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخصص بدون فضیلت از تبعات نظام آموزشی مادی است

www.irna.ir

تبیان به گزارش ایرنا حسن رحیم پور ازغدی روز چهارشنبه در همایش 'بایسته های معلمی' در تالار امام علی پردیس دانشگاه فرهنگی شهید هاشمی نژاد مشهد افزود: اگر تنها تخصص محور تعلیم و تربیت باشد و به پرورش ابعاد و شخصیت انسانی توجه نشود، پزشک، مهندس، استاد و اقشار تحصیلکرده جامعه در حرفه خود، مسئولیت پذیری و وجدان را ملاک عمل قرار نمی دهند.
وی خاطرنشان کرد: در چنین جامعه ای پزشک بیمار را به دید پول و تجارت نگریسته، مهندس در کارش وجدان کاری نداشته و استاد دانشگاه نیز برای تعلیم دانشجویانش تعهدی ندارد.
وی ادامه داد: در چنین جامعه ای صفات اخلاقی رنگ باخته و چالش هایی مانند عدم صداقت و تحمل یکدیگر، بحران طلاق، اعتماد نداشتن به یکدیگر، مسئولیت ناپذیری و رشوه گیری گسترش می یابد.
عضو شورای انقلاب فرهنگی در ادامه تاکید کرد: البته در چنین جوامعی آسایش فراهم است اما آرامش وجود ندارد و دولت و مجلس هر چقدر برنامه ریزی و خدمت کنند، مردم کمتر احساس خوشبختی می کنند چرا که مشکل را به جای بیرون باید از درون حل کرد.
رحیم پور ازغدی تاکید کرد: طبق فرمایش امام راحل (ره) تربیت مادی تنها به آسایش، اما تربیت اسلامی به آسایش و آرامش توامان توجه دارد.
وی ادامه داد: اگر می خواهید در 30 سال آینده جامعه ای راستگو، مسئولیت پذیر و قانون محور داشته باشید باید روی نسل کودک و نوجوان سرمایه گذاری کنید و آنان را به خوبی پرورش دهید.
وی بیان کرد: نقش معلمان و فرهنگیان در تغییر جامعه و نگرش افراد بیشتر از همه اقشار است و حتی اثر استاد دانشگاه بر روی دانشجو به اندازه اثر معلم بر روی دانش آموز نیست.
او گفت: نظام تعلیم و تربیت، مرکز واقعی یک انقلاب و حکومت است و اگر محور محاسبه را انسان قرار دهیم، خواهیم دید که همه نهادها مصرف کننده و نهاد تعلیم و تربیت تولید کننده است.
همایش بایسته های معلمی با حضور جمعی از دانشجویان در پردیس دانشگاه فرهنگی شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد.
3027/5132


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .