تبیان، دستیار زندگی
جامعه قرآنی پیشگام نهضت پاسخگویی به شبهات اعتقادی نسل جوان باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نهضت پاسخگویی به شبهات اعتقادی نسل جوان

www.irna.ir

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی ، حجت الاسلام والمسلمین قاسم عبداللهی در همایش تجلیل از معلمان، حافظان و قاریان شهرستان محلات افزود: فعالیت مهد قرآن این شهرستان نقطه امید را در دل انسان زنده نگه می دارد.
وی اضافه کرد: فعالیت مهد قرآن و عترت گواهی است بر اینکه فعالیت های قرآنی و اعتقادی در بخش های مختلف به قوت خود باقی است و دشمنان برای مقابله با این فعالیت ها دست به اقدامات ضد اسلامی می زنند.
وی، مناسب ترین بزرگداشت ایام الله دهه فجر را برپایی محافل قرآنی عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه های قرآنی که در قالب دستگاه های مختلف تعریف می شود تجلی عملی تفسیر پیروی امت از امام (ره) و رهبر فرزانه انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی افزود: از جمله بهترین برنامه های ویژه ایام مبارک فجر تجلیل از افرادی است که در راه قرآن قدم برداشته اند، امروز گروهک های تکفیری طمع به اعتقادات و بنیان فکری اصیل اسلامی دارند، اما خوشبختانه مراکز قرآنی و نهادهای فرهنگی ـ قرآنی مانند مهد قرآن محلات با 500 قرآن آموز وجود دارند که اجازه تکثر به این گروهک ها نمی دهند.
این مقام قضایی ، فلسفه وجودی قرآن را هدایت جوامع بشری از ازل تا ابد خواند و گفت: بیان فرمایش خداوند متعال در آیه دوم از سوره مبارکه «بقره» بر این امر دلالت دارد که برنامه ها باید در راستای هدایت و سعادت ابدی انسان مطرح باشد.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: امروز وسعت مفاهیم قرآنی به حدی گسترده است که غیر مسلمانان ازاین کتاب الهی بهره جسته و مسیر کمال را مشخص کرده اند و چه هدایتی بالاتر ازاین است که شناخت مسیر سعادت توسط مفسرانی همچون ائمه اطهار (ع) تبیین شود.
وی افزود: امروز که ما در عصر غیبت به سر می بریم مبانی قرآن باید به صورت عملی در جامعه پیاده شود که حضور با برکت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و استفاده از فرمایشات پیامبرگونه ایشان می تواند راهگشای مسیر باشد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: آیات الهی قرآن دارای نکات عمیقی است که امروز در اقدامی عجیب طرز تفکر اندیشمندان و روشنفکران غیرمسلمان رابه خود معطوف کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی اظهارکرد: افراد ولایی فعال را نوید آینده ای روشن است، جوانان مسلمان باید در همه حال مراقب تفکرات اسلامی باشند و خود را به دست برنامه های از پیش تعیین شده دشمنان نسپارند.
وی گفت: گاهی یک مسیحی که به مبانی دین مسیحیت نیز پایبند نیست می خواهد اوج کینه و نفرت خود از اسلام را بروز دهد، از همین رو؛ قرآن را به آتش می کشد، برخی از مسلمانان تندرو که تحت تاثیر افکار کروهگ های تکفیری قرار می گیرند قرآن را به آتش کشیده و در فضاهای مجازی منتشر می کنند، تمامی فعالیت این افراد حامل این نکته است که دشمن می خواهد با افکار ملت بازی کند و ذهن تازه مسلمانان را مشوش سازد.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی حضور برخی از جوانان ناآگاه در گروهک های تکفیری و ضد اسلامی را ضعف بنیه مالی، اعتقادی و تحلیل انحرافی و غلط از مبانی الهی عنوان کرد وگفت: عوامل گروهک های تکفیری، قرآن را می خوانند و آنگونه که دوست دارند تفسیر می کنند، آنها برای به انحراف کشاندن جوانان مسلمان هزینه های سنگینی صرف می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملیاتی کردن مبانی قرآن توسط امام راحل و مراجع عظام تقلید در زندگی شخصی و اجتماعی افزود: بزرگان نظام اسلامی ایران کجا و روسای گروهک های تکفیری کجا؛ ما امروز وظیفه داریم در مقابل دو جبهه کفر و نفاق مبارزه کنیم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: اشتباه در تاویل و تفسیر، زمینه بروز انحراف مسلمانان متعصب و لجوج را در پی خواهد داشت و مشکل ما بیشتر در قالب تاویل گنجانده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با توجه به اینکه استان مرکزی زادگاه امام (ره) و دیگر بزرگان دینی و علمی دنیاست، گفت: جای خالی برپایی نهضت پاسخگویی به شبهات در موسسات قرآنی به خوبی احساس می شود، بنابر این با امکانات موجود می بایست با راه انداختن نهضتی با این محور ، درصدد برطرف کردن نیازهای نوجوانان و جوانان باشیم.
وی افزود: گاهی شبهه ای پیش پا افتاده از سوی جوانی مطرح می شود؛ اما چون پاسخ درست و روشنی دریافت نمی کند زمینه انحراف فراهم می شود ونیزممکن است در مسیر با افرادی تندرو و ضد اسلامی آشنا شوند و تمامی اعتقادات او تحت تاثیر قرار گیرد.
وی بابیان اینکه شبهه افکنی قابل مقایسه با تبلیغات نیست، اظهار کرد: جنگ واقعی دشمنان با اصل قرآن است، بهتراست اساتیدی را تربیت کنیم و نهضت پاسخگویی به شبهات را راه بیندازیم، اساتید با حضور بین نوجوانان و جوانان با آنان وارد بحث شده و مباحثی که به شبهه منجر می شود را رفع کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی گفت: شبهه ای هرچند کوچک می تواند مسیر زندگی افراد را 180 درجه تغییر دهد، گاهی شواهد دال بر آن است که جوانی که در ذهنش شبهه ایجاد شده فرد لایق و توانایی که بتواند پاسخ شبهه او را بدهد پیدا نکرده است و خود با علمی که ندارد به دنبال کشف حقیقت رفته و نه تنها پاسخ را دریافت نکرده بلکه شبهه ای بر شبهاتش اضافه شده است.
وی افزود: هرجامعه ای که علم حفاظت از این مباحث را برعهده دارد باید وارد میدان شده و با وارد کردن علم قرآن در جامعه با استفاده از تربیت اساتیدی مجرب جهت پاسخگویی به شبهات آستین بالا بزند، در قدم اول هم خودمان باید اهل مطالعه باشیم، شبهات را بشناسیم و درصدد رفع آن ها برآییم.
وی با اشاره به اینکه حس کنجکاوی نسل امروز با نسل گذشته فرق دارد، اظهارکرد: نوجوانان و جوانان موشکافانه به مباحث توجه می کنند، آنان کسی را می خواهند که پاسخگوی نیازهای اعتقادی آنها باشد، لذا توجه به راه اندازی نهضت پاسخگویی به شبهات، تدریس و تربیت نیروهای متخصص و متعهد می تواند به عنوان سدی مستحکم در برابر افکار ضد اسلامی باشد.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: مهد قرآن و عترت محلات با فعالیت گسترده در بخش های مختلف و تحت پوشش قرار دادن طیف گستره ای از مردم می تواند در نهادینه کردن کارگاه های آموزشی به عنوان پاسخگویی به شبهات نیز قدم بردارد و در این حوزه نیز منشاء اثر خیر و برکت باشد.
محلات به مرکزیت شهری به همین نام یکی از شهرستانهای 12 گانه استان مرکزی است.

www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .