تبیان، دستیار زندگی
حضور فعال درراهپیمایی 22بهمن موجب تقویت ریشه های انقلاب اسلامی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقویت ریشه های انقلاب اسلامی با حضور در راهپیمایی

حضور در راهپیمایی

به گزارش دریافتی روز چهارشنبه ایرنا حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ملکی در همایش نقش روحانیت در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای نقطه قوت نظام و نشانه بیعت مردم با انقلاب اسلامی است.
وی همچنین با بیان اینکه روحانیت بیشتر از دیگران باید قدردان انقلاب باشد، افزود: از میان آحاد جامعه قشری که بیشتر از دیگران باید قدردان انقلاب اسلامی باشد، روحانیت است، چرا که انقلاب تمامی مقدمات تبلیغ را فراهم کرده و مسیر را برای فعالیت روحانیان هموار کرده است.
عضو شورای حوزه علمیه استان گلستان در ادامه با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین اسلام افزود: وظیفه اصلی روحانیت تبلیغ است.
وی ادامه داد: تمامی ساز و کارهای موجود در حوزه های علمیه و نهادهای اعزامی برای تربیت و آماده کردن روحانیون و طلاب برای هدف مقدس تبلیغ است.
حجت الاسلام ملکی همچنین با اشاره به آیه شریفه «فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللّهِ لِنتَ لَهُمْ وَلَوْ کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِی الأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ إِنَّ اللّهَ یُحِبُّ الْمُتَوَکِّلِینَ» (آل عمران/159) خاطر نشان کرد: روحانی و مبلغ دین باید نرم خو، سریع الرضا و اهل مشورت بوده و در پیشگاه خداوند متعال برای همه طلب مغفرت کند.
مدیر حوزه علمیه گلستان در ادامه با اشاره به ارتباط دهه فجر و تبلیغ افزود: تبلیغ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از لحاظ کمی و کیفی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، یک روحانی در گذشته برای تبلیغ دین هزینه های بسیاری را متحمل می شد، اما بعد از انقلاب نه تنها آن مسائل دیگر نیست بلکه مشوقات لازم هم وجود دارد.
این استاد حوزه همچنین تاکید کرد که به هیچ وجه به اختلافات کوچک دامن نزنیم ،چرا که یکی از آفاتی که سبب آسیب به انقلاب می شود اختلاف است.
7333/1648


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .