تبیان، دستیار زندگی
مسجد باید مأمن همه گروه ها و سلائق باشد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسجد باید مأمن همه گروه ها و سلائق باشد

خبرگزاری

تبیان به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، اکبر اسکندری نژاد پیش از ظهر امروز (24 بهمن) در بازدید از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نشست با کارکنان این مجموعه بیان کرد: در ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم؛ انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود و خواستگاه آن دانشگاه ها، مراکز علمی، مدارس و مساجد بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقطه تقارن و نزدیکی که بین شکل گیری انقلاب و مساجد وجود دارد، ادامه فعالیت مساجد می تواند موجب قوام نظام واقع شود.

اسکندری نژاد افزود: از نقاط قوت مساجد این است که جامعه ما بعد از انقلابی بودن، اسلامی است و پدران و مادران و نسل امروز رغبت بیشتری نسبت به مساجد تا سایر مراکز فرهنگی و هنری دارند زیرا خواستگاه ملت ما دینی و اسلامی است بنابراین هرچه در مساجد سرمایه گذاری کنیم جای دوری نرفته و صالحات و باقیات برای فرزندان ما می آفریند.

وی با تقدیر از اقدامات مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان عنوان کرد: ما با رصد واحدهای مختلف اداره کل به این نتیجه رسیدیم که مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان فردی فعال و پویا بوده و دغدغه ارتقا کانون ها را دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به وجود برخی مشکلات در مساجد اظهار کرد: در مساجد با وجود نقاط قوت بسیار، نقاط تامل برانگیزی نیز وجود دارد که متوجه برخی فعالیت ها می شود و احساس می شود که نکند مسجد پایگاه قشر خاصی به لحاظ سیاسی واقع شود و گاهی نیز این موضوع احساس می شود و اگر این اتفاق بیفتد خطای نابخشودنی و جفا است.

وی تصریح کرد: مسجد باید مأمن همه گروه های اسلامی باشد و تجاربی هست که امام جماعتی مسجدی را تبدیل به خانه حزب خاصی کرده و به ندرت از سایر گروه ها و سلائق مختلف در آن حاضر می شوند این جفا در حق مسجد است.

اسکندری نژاد با اشاره به وجود مشکلات و تگناهای مالی توضیح داد: یکی از مشکلات در کشور تنگناهای مالی است که یکی از علل آن وابستگی به درآمدهای نفتی است و همه امور وابسته به تزریقات مالی است و عذرخواهی می کنیم شاید نتوانیم کار خاصی را برای کانون ها داشته باشیم.

وی تأکید کرد: البته از نظر ما کانون های مساجد تأثیرگذارترین بخش نسبت به سایر بخش ها هستند بنابراین هر اقدامی که بتوانیم انجام می دهیم.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .